اینترنت ۳G در همه شهرهای استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تا پایان دولت یازدهم همه شهرهای استان سمنان صاحب اینترنت نسل سوم می‌شوند گفت: به دنبال این هستیم تا برای فارغ‌التحصیلان حوزه آی‌.تی در استان سمنان اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمود واعظی شب گذشته در نشستی با حضور استاندار سمنان در مرکز این استان اظهار داشت: استان سمنان از نظر زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطاتی رتبه دوم کشور را بعد از استان تهران دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت یازدهم تا امروز پهنای باند در استان سمنان به ۶٫۵ برابر رسیده است از افزایش چشم‌گیر مشترکان اینترنت در این استان خبر داد و اضافه کرد: ۲۸۶ روستا در استان سمنان امروز صاحب اینترنت‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ۴۵۵ کیلومتر بین شهرهای استان فیبر نوری کشیده شده است؛ به راه‌اندازی مرکز «آپا» در دانشگاه سمنان اشاره و تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز نباید برای امنیت شبکه هیچ مراجعه‌ای به تهران انجام شود.

واعظی با اشاره به افتتاح مرکز داده (دیتا سنتر) استان سمنان بیان کرد: اکنون پنج شهر استان سمنان نسل سوم تلفن همراه را دارند که در این سفر ۶ شهر دیگر این استان به این جمع اضافه‌شده و تعداد شهرهای دارای نسل سوم همراه اول به ۱۱ شهر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه نسل چهارم اینترنت تلفن همراه در این سفر به هفت شهر دیگر استان سمنان راه می‌یابد بیان کرد: با احتساب چهار شهر دیگر استان سمنان که پیش‌ازاین صاحب اینترنت نسل چهارم بودند؛ مجموع شهرهای دارای نسل چهارم در استان سمنان به ۱۱ می‌رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌هایی که در این سفر بهره‌برداری می‌شود؛ بیش از یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است ابراز امیدواری کرد که تا پایان دولت یازدهم در شهریورماه سال ۹۶، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان سمنان صاحب اینترنت شوند.

واعظی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای اضافه شدن ۶۶۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری بین‌شهری در استان سمنان تا پایان دولت یازدهم در حال انجام است اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا این زمان شبکه انتقال داده در استان سمنان ۵ برابر و پهنای باند ورودی این استان نیز ۲ برابر شود.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت یازدهم به ۹ شهر دیگر استان سمنان اینترنت نسل سوم اعطا می‌شود خاطرنشان کرد: بر این اساس همه شهرهای استان سمنان دارای اینترنت نسل سه خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که تا پایان دولت یازدهم با افزوده شدن چهار شهر دیگر استان سمنان به شهرهای دارای اینترنت نسل چهارم تلفن همراه، مجموع شهرهای دارای این امکانات در استان سمنان به ۱۵ شهر برسد.

واعظی با اشاره به مجموع سرمایه‌گذاری که قرار است برای این پروژه‌ها در استان سمنان انجام شود اضافه کرد: این پروژه‌ها بااعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان حوزه «آی.تی.»، «الکترونیک» و «مخابرات» تصریح کرد: باید برای اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها اشتغال در استان سمنان ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه استان سمنان در تعداد دانشجو نسبت به ظرفیت و جمعیت خود رتبه نخست کشور را دارد تصریح کرد: بر این اساس وظیفه سنگینی بر عهده دولت است و باید تلاش کنیم در این حوزه اشتغال به وجود بیاوریم تا این زیرساخت علاوه بر اینکه برای مردم رفاه می‌آورد؛ از نظر اشتغال هم یک فایده مهم داشته باشد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان