بارش‌ها به استان سمنان باز می‌گردند/ هوا سرد نمی‌شود

شاهرود – نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با استقرار سامانه کم‌فشار بارشی در استان سمنان، طی روزهای آتی شاهد بارش پراکنده باران و همچنین رگبار خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که از فردا، دوشنبه، سامانه کم‌فشار بارشی به‌تدریج وارد استان سمنان شده و از فردا عصر به مدت دو روز بارش باران به‌صورت پراکنده و رگبار همراه با افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب نقاط استان محسوب خواهد شد اما نکته قابل‌توجه دراین‌بین آن است که دمای هوا نسبت به‌روزهای آغازین هفته، تفاوتی نخواهد کرد.

هم‌زمان با ظهر یکشنبه دمای هوای مرکز استان سمنان ۳۱ درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه هوا ۳۱ و ۲۰ درجه بالای صفر خواهد بود؛ پیش‌بینی هواشناسی برای این شهرستان، استقرار سامانه بارشی از عصر دوشنبه، بارش باران و وزش باد خواهد بود، بیشینه و کمینه هوا برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه سمنان نیز به ترتیب ۳۰ و ۲۱ و ۳۱ و ۲۰ درجه بالای صفر خواهد بود، همچنین سامانه کم‌فشار بارشی از روز چهارشنبه استان سمنان را ترک می‌کند.

دامغان؛ وزش باد ۴۵ کیلومتر در ساعت

شاهرود نیز وضعیت مشابهی دارد اما دمای هوا در این بزرگ‌ترین شهرستان دیار قومس، کمی کمتر است هم‌اکنون دمای هوا ۲۷ درجه بالای صفر بوده و ابرها به‌صورت پراکنده در آسمان هستند اما پیش‌بینی هواشناسی برای فردای این شهرستان بارش باران خواهد بود بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه به ترتیب ۳۰ و ۱۶، ۲۸ و ۱۷ و درنهایت ۲۹ و ۱۸ درجه بالای صفر خواهد بود.

میامی نیز وضعیتی مشابه دارد، بارش باران از شامگاه یکشنبه و عصر دوشنبه تشدید پیداکرده و تا روز چهارشنبه در این شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان باقی خواهد ماند، هم‌اکنون دمای هوا ۲۷ درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوا ۳۴ و ۱۸ درجه بالای صفر گزارش می‌شود.
دامغانی‌ها نیز امشب و به‌خصوص فردا منتظر باران باشند، استقرار سامانه کم‌فشار بارشی در این کهن دیار صدر دروازه باعث بروز رگبار، رعدوبرق و بارش باران خواهد شد که در برخی مقاطع این بارش‌ها شدید نیز پیش‌بینی می‌شوند بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان برای یکشنبه و دوشنبه به ترتیب ۲۹ و ۱۸ و همچنین ۲۸ و ۱۹ درجه بالای صفر است اما تفاوت عمده دامغان وزش باد شدید است که هم‌زمان با عصر یکشنبه سرعت آن به ۴۵ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد دامغانی‌ها باید بدانند که وزش باد فردا، دوشنبه نیز ادامه دارد.

ادامه بارش‌ها تا چهارشنبه

گرمسار و ایوان کی دو همسایه غربی استان سمنان که تقریباً دمایی مشابه دارند هم از سایر نقاط استان مستثنا نیستند، بارش به‌صورت رگبار پراکنده در این دو شهرستان نیز گزارش می‌شود، اما جو آرام از روز چهارشنبه به آسمان این دو شهر بازخواهد گشت.

درمجموع باید گفت بارش باران، رگبار، رعد و برق، وزش باد و غبار محلی پدیده غالب نقاط استان سمنان از عصر یکشنبه تا صبح چهارشنبه خواهد بود، هم‌اکنون وزش باد در دامغان شدت گرفته و آسمان مستعد بارش است اما طبق اعلام هواشناسی فردا، دوشنبه استقرار کامل سامانه کم‌فشار باعث بروز بارش‌های فراوان در استان خواهد شد.