بارش‌ها در استان سمنان تا پایان هفته تداوم دارد

ایرج مصطفوی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: فعالبت امواج ناپایدار و بارش‌های رگباری با شدت کمتر به ویژه در ساعت های بعد از ظهر و شب تا پایان هفته تداوم دارد.

ایرج مصطفوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: شدت بارش‌های پراکنده در مناطق شمالی استان سمنان شامل ارتفاعات شهرستان‌های دامغان، شاهرود، مهدیشهر و میامی نسبت به دیگر نقاط استان بیشتر پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، امروز و فردا برای شهرستان سمنان هوای ابری و نیمه ابری، احتمال تگرگ، رگبار و رعد و برق در بعضی ساعت ها همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: امروز کمینه دمای هوای شهر سمنان ۱۵ و بیشینه دما ۲۳ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: شهمیرزاد با کمینه دمای ۶ درجه سانتیگراد و رضوان با کمینه دمای پنج درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط استان سمنان در ۲۴ ساعت آینده است.

وی یادآور شد: طی امروز و فردا در غالب نقاط رگبار و رعد و برق، احتمال تگرگ و صاعقه و در ساعت های بعد از ظهر و شب وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود که ضرورت دارد توصیه‌های مراقبتی جدی گرفته شود.

مصطفوی خاطرنشان کرد: محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها به دلیل وزش باد شدید، تردد و توقف نکردن در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمان های در حال ساخت به دلیل احتمال سقوط شاخه ها و مصالح ساختمانی و لایروبی جویبارها، مسیل ها وآبراه ها، استحکام پوشش گلخانه ها از جمله نکات توصیه‌ای است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: آبگرفتگی و جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به ویژه در نواحی شمالی استان سمنان با توجه به شرایط فصلی و رگباری بودن بارش‌ها وجود دارد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.