بازرسی از ۱۰۰ داروخانه و مراکز عرضه اقلام بهداشتی در استان سمنان

مهدی یحیایی، معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت سمنان از بازدید و بازرسی ۱۰۰ داروخانه و مرکز عرضه اقلام بهداشتی در استان خبر داد و گفت: جلوگیری از سو استفاده و تخلف در دستور کار قرار دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان ضمن بیان اینکه بازرسی از مراکز عرضه اقلام بهداشتی در استان تشدید شده است، اظهار داشت: تاکنون ۱۰۰ داروخانه و مراکز عرضه اقلام بهداشتی مورد بازدید و بازرسی ناظران و بازرسان این سازمان قرارگرفته است.
وی با اشاره به اینکه ۴۵ بازرس در قالب ۲۲ گروه نظارتی از روند توزیع محصولات بهداشتی در مراکز عرضه این محصولات سمنان بازدید کردند، افزود: تاکنون ۲۵ تخلف در بخش‌های مختلف گران‌فروشی، عدم درج قیمت، ارائه نکردن برگ خرید و احتکار در این واحدها ثبت‌شده است.پرونده یک مورد احتکار دستکش و ماسک در یکی از واحدهای عرضه‌کننده اقلام بهداشتی استان به مراجع قانونی برای صدور حکم ارسال‌شده است.
یحیایی با تأکید بر اینکه مقابله با سودجویان و جلوگیری از گران‌فروشی دو رویکرد مهم این نهاد محسوب می‌شود، تصریح کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره‌های ۱۲۴ و ۱۳۵ سازمان صمت استان سمنان تماس بگیرند و مراتب را به این سامانه تلفنی اطلاع دهند.