بازگرداندن ۷۰۶ خودروی غیربومی از ورودی های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حبیب الله خجسته پور،سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا و معاون استاندار سمنان از بازگرداندن و عودت ۷۰۶ دستگاه خودروی سواری به مبدا خود طی ۴۸ ساعت اجرای طرح محدودیت های جدید کرونایی در این استان خبر داد.

خجسته پور، سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان با بیان اینکه امروز در وضعیتی قرار داریم که بین بدتر و بدترین شرایط، روش هایی را برای مقابله با این بیماری انتخاب کردیم اظهار کرد: ما اطلاع داریم که به واسطه اجرای محدودیت ها، مشکلاتی برای مردم ایجاد می شود که از بابت آنها پیشاپیش عذرخواهی می کنیم.

وی ادامه داد: طی ۴۸ ساعت گذشته بحث ترددها حجم بسیار زیادی از مطالبات، نظرات و چالش ها در خصوص اجرای طرح جامع مدیریت محدودیت های هوشمند را به خود اختصاص داده بود که بخشنامه اصلاحی از سوی وزارت کشور ارسال گردید و استثناء هایی را در نظر گرفتند که فرمانداران در شهرستان ها بر اساس شرایط اعلام شده می توانند نسبت به اجرای این موارد اقدام کنند.
وی از ممنوعیت ورود پلاک های غیربومی به داخل شهرهای استان خبر داد و افزود: فرمانداران تنها از طریق مکاتبه دستگاه های اجرایی، سازمان ها و واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری می توانند با عنایت به بخشنامه اصلاحی وزارت کشور، نسبت به صدور مجوز تردد اقدام کنند، اما لازم است تا کسی که مشمول استثناء های ابلاغی نمی شود از ورود به شهرها پرهیز کند تا با اعمال قانون و جریمه مواجه نشود.
خجسته پور تصریح کرد: این موضوع اصلاحی شامل تردد در ساعت ۲۱ تا۴ صبح در شهرها نیز می شود و فرمانداری ها طبق روالی که عنوان شد و از طریق مکاتبه می توانند نسبت به صدور مجوز اقدام کنند تا مردم از مراجعه حضوری به فرمانداری ها و ایجاد ازدحام به شدت خودداری کنند.
وی با بیان اینکه هرگاه استثناء به قاعده انجام کاری ورود کند، رسیدن به نقطه مطلوب و تحقق اهداف تحت الشعاع قرار می گیرد، اضافه کرد: در بحث تردد وسایل نقلیه با پلاک غیربومی که ساکن استان هستند، تردد در بین ساعت های ۴ صبح الی ۲۱ در داخل محدوده شهرها مجاز است اما در صورت خروج از شهرها، حق بازگشت به شهرها تا پایان مدت زمان اجرای محدودیت ها را نداشته و در صورت بازگشت قبل از پایان محدودیت ها، اعمال قانون و جریمه شده و خودرو به پارکینگ منتقل خواهد شد.
وی در ادامه گفت: بر اساس قانون، مالک وسیله نقلیه باید طی ۴۸ ساعت پس از نقل مکان نسبت به تغییر ثبت آدرس و تعویض پلاک وسیله نقلیه خود اقدام کند که در صورت تخطی از این مهم مرتکب جرم شده است و هم استانی های ساکن استان که دارای پلاک غیربومی هستند نیاز است به این مهم توجه داشته و پس از پایان محدودیت ها و در موقعیت زمانی مناسب نسبت به این مهم اقدام کنند.
خجسته پور همچنین از ارسال پیامک به رانندگان وسایل نقلیه دارای پلاک بومی و غیربومی که در راه های استان تردد می کنند خبر داد و اظهار کرد: این پیامک تنها به منزله اخطار به رانندگان است و به منزله اعمال قانون و جریمه نیست و جای هیچگونه نگرانی ندارد.

معاون استاندار با بیان اینکه خودروهای دارای پلاک بومی در تمامی استان مجاز به ترددند افزود: خودرو های غیربومی که ساکن استان نسیتند تنها در راه های استان مجاز به تردد هستند و اجازه ورود به شهرها را ندارند و در صورت ورود جریمه خواهند شد.
سخنگوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان گفت: پلاک های غیربومی ساکن شهرها از ساعت ۴ صبح تا ۲۱، می توانند در سطح شهرها تردد کنند اما در صورت خروج از شهرها، حق بازگشت تا پایان زمان اجرای محدودیت ها را ندارند و در صورت بازگشت اعمال قانون و جریمه خواهند شد.

وی با اشاره به همراهی و همکاری ویژه اصناف و بازاریان استان در اجرای این طرح جدید، ضمن قدردانی از این همراهی ها، خاطرنشان کرد: در بحث دورکاری نیز دستگاه های اجرایی باید به صورت جد توجه داشته باشند که دورکاری به معنای تعطیلات و بیکاری نیست و کارکنان باید از طریق امکانات موجود در دورکاری به ارائه خدمت بپردازند و به هیچ عنوان نباید با اجرای دورکاری در هیچ دستگاهی، در روند ارائه خدمت به شهروندان و مردم استان خللی وارد شود.
معاون سیاسی استاندار سمنان به بحث تعطیلی اصناف و واحدهای تجاری در اجرای محدودیت های جدید اشاره و با بیان اینکه مشاغل گروه ۱ در شهرهای قرمز و مشاغل گروه ۱ و ۲ در شهرهای نارنجی مجاز به فعالیت هستند، تصریح کرد: در شهرهای استان بازارهای سرپوشیده ای وجود دارد که بعضا مشاغلی از گروه شغلی ۱ در قالب این بازارهای سرپوشیده استقرار دارند و از آنجا که در شهرهای قرمز بازارهای سرپوشیده جزو گروه های شغلی ۲ بوده و تعطیل هستند، به تبع آن گروه های شغلی ۱ در شهرهای قرمز که در دل این بازار های سرپوشیده قرار دارند نیز تعطیل هستند.
سخنگوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان از وجود ۱۵ نقطه کنترل در مبادی ورودی شهرهای استان خبر داد و افزود: در این مدت بالغ بر ۲ هزار و ۶۹۷ دستگاه وسیله نقلیه در این مبادی ورودی کنترل شدند.

خجسته پور از عودت ۷۰۶ دستگاه خودروی سواری به مبدا خود طی ۴۸ ساعت اجرای این طرح در استان خبر داد و اظهار کرد: طی ساعت های اجرای این طرح تاکنون ۴۴ مورد اعمال قانون در استان انجام شده که نسبت به میزان کشوری بسیار پائین بوده و نشان از مساعدت و همراهی مردم خوب و فهیم استان در اجرای هرچه مطلوبتر این طرح دارد که امیدواریم با تحقق اهداف طرح مدیریت محدودیت های هوشمند و همراهی بیش از پیش مردم استان، شاهد رقیق تر شدن رنگ بندی های شهرها و متعاقب آن کاهش سرایت بیماری و مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان باشیم.

جریمه ۴۴ خودروی متخلف در استان

همچنین سرهنگ بزرگی، رئیس پلیس راهور استان سمنان از کنترل رفت و آمدها در ۱۵ نقطه مبادی ورودی شهرهای این استان، خبر داد و گفت: در این دو روز که از اجرای طرح گذشته، تمامی نیروهای راهور در استان تلاش خود را به واسطه اجرای مطلوب و موفق محدودیت ها به کار گرفته اند.

وی ادامه داد: طی ۴۸ ساعت گذشته از ابتدای اجرای طرح در استان، ورود ۲ هزار و ۶۹۷ دستگاه خودرو در مبادی ورودی شهرها کنترل و تعداد ۷۰۶ مورد به واسطه نداشتن مجوزهای تردد و ورود به شهرهای استان، عودت داده شدند.

این مسوول انتظامی اظهار کرد: طی ۴۸ ساعتی که از اجرای طرح جامع مدیریت محدودیت های هوشمند در استان گذشته، ۴۴ مورد اعمال قانون در بحث ترددهای وسایل نقلیه صورت گرفته است.

وی گفت: بر اساس ابلاغیه پلیس راهور کشور، با استفاده از دوربین ها، نظارت بر ورود وسایل نقلیه از جاده های ارتباطی به داخل شهرهای در مسیر صورت گرفته و اعمال قانون انجام می شود.

سرهنگ بزرگی بر لزوم محدودیت بیشتر در اعطای مجوزهای تردد تاید و تصریح کرد: باید به منظور کاهش تردد وسایل نقلیه با استفاده از مجوزهای صادر شده، در بحث صدور مجوزها توجه بیشتری صورت گیرد.

وی یادآوری کرد: بر اساس قانون، مالک وسیله نقلیه موظف است طی ۴۸ ساعت پس از نقل مکان، نسبت به ثبت تغییر آدرس و تعویض پلاک وسیله نقلیه خود بر اساس سکونت جدید اقدام کند.

رئیس پلیس راهور استان بر لزوم اتصال دوربین های نظارتی به دوربین های ثبت تخلفات در شهرهای استان تاکید کرد و گفت: ظرفیت های زیرساختی لازم برای اتصال دوربین های نظارتی به دستگاه های ثبت تخلف در استان وجود دارد .

لینک های مرتبط:

ناوگان عمومی بین شهری سمنان مشمول محدودیت های کرونایی نیست
اصلاحیه پلیس سمنان: تردد با پلاک غیر بومی در شهرهای استان مجاز نیست
دورکاری ۵۰ درصدی کارکنان برخی از ادارات استان سمنان

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان