باند دوم محور سمنان- فیروزکوه شهریور ۹۶ به بهره برداری می رسد

سمنان- ایرنا- مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: باند دوم از قطعه اول محور سمنان- فیروزکوه به طول ۲۰ کیلومتر و با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در شهریور امسال به بهره برداری می رسد.

باند دوم محور سمنان- فیروزکوه شهریور ۹۶ به بهره برداری می رسد
عبدالمجید نژاد صفوی در گفت وگو با ایرنا افزود: سالانه بیش از ۱۵ درصد سوانح رانندگی در استان در محور سمنان- فیروزکوه اتفاق می افتد که تعریض این محور در کاهش تلفات جاده‌ای تاثیر شایانی دارد، تکمیل این طرح مهم جاده ای نیازمند تخصیص به موقع اعتبار و حمایت های مسوولان استانی و کشوری است و روند اجرایی کل طرح سمنان- فیروزکوه اکنون ۱۵ درصد است که در شهریور فقط باند دوم قطعه اول آن بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: درچهار ماه گذشته میزان تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان سمنان ۴۰ درصد و میزان سوانح رانندگی منجر به فوت ۱۵ درصد کاهش یافته است.

نژادصفوی ادامه داد: در ۶ ماه گذشته ۱۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان سمنان با اعتبار سه میلیارد تومان بهسازی و ترمیم شد که این امر در کاهش سوانح جاده‌ای تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان تصریح کرد: یک سال گذشته بیش از ۷۰ هزار اصله نهال در حاشیه محورهای استان کاشته شد که این امر در ترغیب مسافران عبوری برای توقف خودرو، استراحت و استفاده از تفرجگاه‌های بین‌راهی تاثیرگذار بوده است.

۶۶۰ کیلومتر از بزرگراه ۸۶۰ کیلومتری تهران- مشهد در استان سمنان واقع شده است، استان سمنان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان