صادرات بیش از ۱۴۴ هزار تن کالا از استان سمنان

در چهارماهه نخست امسال بیش از ۱۴۴ هزار و ۶۵۶ تن کالا از استان سمنان به سایر کشورها صادرشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت : میزان صادرات در چهارماهه نخست سال ۹۶ در کشور با کاهش مواجه بوده است و این در حالی است که میزان صادرات در استان سمنان در همین بازه زمانی افزایش چشمگیری داشت.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴۴ هزار و ۶۵۶ تن کالا در این مدت از استان سمنان به سایر کشورها صادرشده است تصریح کرد: ارزش دلاری این مقدار از صادرات در استان سمنان بالغ‌بر ۵۶۶ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۶۰۹ میلیون دلار است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از افزایش ۸٫۲ درصدی صادرات کالا در استان سمنان ازنظر وزنی خبر داد و گفت: ارزش دلاری صادرات کالا در این استان بالغ‌بر ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی اذعان کرد: میزان صادرات کالا در سطح کشور در همین بازه زمانی بالغ‌بر ۱۴ درصد کاهش داشته است.

جمعه‌ای با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان سمنان و روابط تجاری آن با سایر سرمایه‌گذاران خارجی بیان کرد: تاکنون اقدامات زیادی از سوی دولت برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های اقتصادی این استان انجام‌شده است.

وی ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی را ازجمله مهم‌ترین اهداف دولت برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی عنوان کرد و گفت: رونق صادرات کالاهای غیرنفتی از این استان و تولیدات صنعتی به سایر کشورهای جهان در اولویت اهداف قرار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه عمده کالاهای وارداتی شامل مواد اولیه کارخانه جات، ماشین‌آلات خط تولید و اجزا و قطعات آن‌ها است، افزود: میزان واردات استان سمنان در این مدت در مقایسه بازمان مشابه در سال گذشته ازنظر وزنی ۲۰ درصد و ازنظر دلاری ۸۳ درصد افزایش داشته است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان