بانک جامع اطلاعات سمن‌ها در سمنان ایجاد می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: بانک جامع اطلاعات سمن‌ها به‌زودی در استان سمنان ایجاد می‌شود.

امیر بینایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار کرد: با توجه به جلساتی که با مسؤولان بالادستی داشته‌ایم، بانک جامع اطلاعات سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور به‌زودی شروع به کار خواهد کرد و این اقدام در استان سمنان نیز پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد باید فرم‌های مربوط به این بانک اطلاعاتی را به‌صورت کامل و صحیح تکمیل کنند تا به تهران ارسال شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان تصریح کرد: تعامل با دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان برای تبیین جایگاه سمن‌ها در جامعه می‌تواند از نقاط قوت ادامه فعالیت بهتر این سازمان‌های مردم‌نهاد باشد.

بینایی با اشاره به برگزاری انتخابات تعیین نماینده سمن‌ها در هیأت نظارت استان سمنان که اخیراً برگزار شد، گفت: در دوره گذشته، ۱۵ درخواست تأسیس سمن و ۱۰ پروانه فعالیت بررسی و اعطا شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان اظهار کرد: در دوره قبل، چهار دوره آموزشی در شاهرود، دامغان و شهمیرزاد با سمن‌ها داشته‌ایم.

وی افزود: ازجمله این فعالیت‌ها، تصویب ۸۰ مصوبه برای تسهیل فعالیت‌های سمن‌ها بود و سازمان‌های مردم‌نهاد با فعالیت‌های خود می‌توانند مشکلات اجتماعی را کاهش دهند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان