سرانه فضای سبز شهر سمنان به ۱۴ متر رسید

شهردار سمنان با بیان اینکه طرح جامع فضای سبز شهر سمنان تدوین‌شده است گفت: سرانه فضای سبز این شهر به ازای هر شهروند ۱۴ تا ۱۵ متر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حسین موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات شهرداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: طرح جامع فضای سبز پس از تدوین مصوب و تأیید شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای توسعه فضای سبز شهر سمنان گفت: نگهداری از فضای سبز ایجادشده مهم‌ترین اقدامی است که در این راستا صورت گرفته است.

شهردار سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی در سمنان خاطرنشان کرد: در فضای سبز شهر تلاش می‌شود گونه‌های کاشته شود که آب کمی مصرف کند و درعین‌حال نیز سایه داشته باشد و در این راستا درختان اکالیپتوس سطح شهر که نه سایه داشت و رطوبت هوا را نیز جذب می‌کرد جمع‌آوری شد.

موسوی با اشاره به سیاست‌های شهرداری سمنان برای توسعه سرانه فضای سبز و همچنین فضای سبز پایدار در این شهر گفت: در این راستا درختان پایدار، مقاوم و درختان سایه‌انداز در سطح شهر کاشته می‌شود.

مجوزهای احداث دو مرکز تولید گل و گیاه در درجزین صادرشده است

شهردار سمنان با اشاره به تمهیدات شهرداری سمنان برای تأمین گل و گیاه موردنیاز برای فضای سبز شهر سمنان گفت: در این راستا مجوز احداث دو مرکز تولید گل و گیاه در درجزین صادرشده است.

موسوی خاطرنشان کرد: مجوز احداث این دو گلخانه صادرشده و در حال حاضر ساخت سازه‌های آن آغازشده است.

وی افزود: با احداث این گلخانه‌ها، گل و گیاه موردنیاز فضای شهری سمنان از این محل تأمین می‌شود.

۴۰ درصد آبیاری فضای سبز شهر سمنان به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود

شهردار سمنان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا باوجود کمبود منابع آبی در این شهر هنوز از شلنگ برای آبیاری فضای سبز در برخی مناطق شهر استفاده می‌شود گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد آبیاری فضای سبز شهر سمنان به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود.

موسوی با بیان اینکه ۶۰ درصد فضای سبزی شهر از طریق تانکر آبیاری می‌شود افزود: زیرساخت‌ها برای مکانیزه کردن آبیاری در حال آماده‌سازی است.

۱۱ هزار واحد مسکن مهر سمنان پایان کار ندارند

شهردار سمنان در پاسخی به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا شهرداری اقدامی برای این منطقه انجام نمی‌دهد گفت: بر اساس اصول شهرسازی آماده‌سازی محله باید قبل از ساخت مسکن انجام شود.

موسوی مسکن مهر سمنان را حدود ۲۰۰ هکتار دانست و گفت: در این فضا تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی احداث‌شده است.

به گفته وی از این تعداد واحد حدود ۱۱ هزار واحد پایان کار ندارند و هیچ‌گونه عوارضی نیز به شهرداری پرداخت نمی‌کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان