بررسی تعطیلی موقت ۱۴ معدن در استان سمنان

دبیر شورای معادن استان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص درخواست تعطیلی موقت ۱۴ معدن این استان در آخرین نشست شورای معادن استان سمنان خبرداد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان بهروز اسودی در سومین جلسه شورای معادن استان سمنان که به ریاست استاندار برگزار شد

ضمن ارائه گزارشی از مصوبات جلسات قبلی این شورا اظهار کرد: در نشست امروز این شورا پیرامون بند ۴ از بخش الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور بحث و تبادل نظر می‌شود .

وی با اشاره به بند ۴ از ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور افزود: حساب‌های بانکی و گردش‌های مالی خرید و فروش معادن با رعایت ضوابط قانونی باید در استان‌های محل ذخایر معدنی انجام پذیرد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: کلیه دفاتر مالی و قانونی مربوطه باید در استان‌های مذکور مستقر شوند و حوزه مالیاتی آنها در همان استان‌ها تعیین شود لذا شورای معادن موظف است بر اجرای این جز نظارت کند .

اسودی از تشکیل کمیته اضطراری بررسی مشکلات معدن بوکسیت تاش خبر داد و گفت: در این کمیته دستگاه‌های زیربط صنعت و معدن ، محیط زیست ، منابع طبیعی، امور آب ، راه و ترابری و بنیاد مسکن عضو هستند .

وی با اشاره به مصوبات نشست امروز این شورا ادامه داد: بررسی مشکلات بهره‌بردار معدن پتاس طرود و همچنین زیرساخت‌های مورد نیاز معادن مس شاهرود و میامی از دیگر دستور کار این نشست است .

دبیر شورای معادن استان افزود: در این جلسه درخواست تعطیلی موقت ۱۴ معدن استان نیز بررسی و تصمیمات لازم توسط اعضای کارگروه اتخاذ شد.