سوگواره یاس فاطمی در سمنان برگزار می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) سوگواره یاس فاطمی در سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان عباس بابایی از برگزاری سوگواره یاس نبوی همزمان با فرا رسیدن دهه دوم فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم در شهر سمنان خبر داد واظهار کرد: در روز شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرای اطهر(س) به همّت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان شهروندان شهر اخلاق ساعت ۹ صبح از میدان کوثر به سمت میدان نماز دفتر نماینده ولی فقیه همراه با حرکت دسته‌های عزاداری اقامه عزا می‌کنند و در پایان این دسته عزاداری در دفتر نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه سمنان مراسم عزاداری برپا خواهد کرد.

وی اجرای برنامه‌های مرثیه‌سرایی، مداحی مداحان استانی،سخنرانی و سینه‌زنی را از برنامه‌های این مراسم بر شمرد و با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگویی برای همه مردان و زنان عالم است اظهار کرد: این بانوی بزرگ اسلام شایسته‌ترین الگوی بانوان است وسیره و مکتب فاطمی باید چراغ راه زندگی فردی و اجتماعی بانوان و تمام افراد جامعه قرار گیرد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان اهداف برگزاری این سوگواره را ترویج فضائل و سیره حضرت زهرا(س)، تقویت ایمان و معرفی شخصیت آن حضرت و همین طور اقامه عزا برای حضرت زهرا (س) عنوان و خاطرنشان کرد: ولایت پذیری ،صبوری ، تقوی ، عفت و فضیلت از برجسته ترین ویژگی های فاطمه زهرا(س) است لذا روش زندگانی این بانوی بزرگوار، بهترین الگو برای جامعه بشری است.

بابایی در پایان یادآوری کرد: این مراسم به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و با مشارکت دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان و شورای هیات های مذهبی شهرستان سمنان پایگاه قدس بسیج شهرداری سمنان برگزار می‌شود.