برگزاری انتخابات تمام‌مکانیزه در استان سمنان

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان گفت: سمنان به دلیل عملکرد خوبی که در ادوار گذشته داشته، به عنوان استان پیشنهادی برای برگزاری انتخابات تمام‌مکانیزه از سوی وزارت کشور انتخاب شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، علی‌اکبر معنوی صبح امروز در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان سمنان و شهرستان دامغان که به میزبانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از فرآیند برگزاری انتخابات، تا این لحظه مقرر شده است تا ۲۴ فرآیند به‌صورت الکترونیکی برگزار شود که این مهم اهمیت کمیته فناوری اطلاعات را بیش از پیش نمایان می‌کند. استفاده از سامانه احراز هویت برخط در انتخابات آتی از سوی شورای نگهبان پذیرفته شده است و به‌عنوان یکی از شاخصه‌های انتخابات آینده باید از آن دفاع کرد. بازدید میدانی از شعبه‌های اخذ رأی در شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه در دستور کار کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان قرار دارد و انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: شهرستان دامغان در زمینه برگزاری انتخابات الکترونیک از حوزه‌های انتخابیه مطلوب در این استان بوده است که توقع داریم این جایگاه در انتخابات آینده نیز ارتقا یابد و همچنین فرمانداری‌های شهرستان‌های استان سمنان در زمینه انتخاب کاربران رایانه در شعب اخذ رأی نظارت ویژه داشته باشند.