برگزاری جشنواره سمنان شهری با محوریت جشن انجیر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، جشنواره سمنان شهری در باغ با محوریت جشن انجیر اواخر مردادماه در سمنان برگزار می شود.

محمودرضا دارایی با بیان این مطلب ، اظهار داشت: برگزاری جشن در هنگام برداشت محصولات در همه جای دنیا رواج دارد در بسیاری از مناطق مختلف ایران سالانه شاهد برگزاری آیین‌های مختلفی هستیم که دقیقاً تحت تأثیر وضعیت معیشتی آنجا قرار دارند.

«انجیر» در شهر سمنان یکی از محصولات باغی است که ریشه در اقتصاد و فرهنگ و وضعیت درآمدی مردم داشته و با توجه به اقلیم مناسب امسال ، این محصول از جایگاه ویژه ای در نزد کشاورزان و مصرف کنندگان قرار دارد.

مدیر گردشگری شهرداری سمنان در ادامه با اشاره به رقم منحصر به فرد کشت انجیر در سمنان که به “انجیر زرد” معروف است گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر سمنان ، احیای محصولات باغی فراموش شده و توسعه کشت انجیر می باشد.

وی در ادامه افزود: در اولین جشنواره انجیر سعی می شود تا انواع انجیر، فرآورده های انجیر، صنایع تبدیلی و تکمیلی انجیر، محصولات فرآوری شده زراعی و باغی شهر در کنار برگزاری مراسم های آئینی و غرفه های صنایع دستی و میراث فرهنگی شهرستان عرضه شود.

دارائی یادآور شد: این جشنواره با حمایت و مشارکت شهرداری سمنان ، جهاد کشاورزی شهرستان سمنان ، میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و صندوق احیای محصولات کشاورزی و کشاورزان شهرستان سمنان در سی و یکم مردادماه سال‌جاری در سمنان برگزار می‌شود.