برگزاری حضوری امتحانات نهایی شهریور ماه ۱۳۹۹

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام زمان برگزاری امتحانات نهایی نوبت شهریور ماه ۱۳۹۹ تمامی رشته های سال سوم دوره متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای)، پیش دانشگاهی و پایه دوازدهم، از استمرار سیاست این مرکز در نحوه طراحی سوالات و برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم مشابه آنچه در خردادماه و در شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ در سال تحصیلی جاری اتفاق افتاد، خبر داد.
به گفته خسرو ساکی این امتحانات به صورت حضوری و بر اساس مجوز ستاد ملی مدیریت کرونا، در بازه زمانی ۹۹/۵/۲۲ تا ۹۹/۶/۱۳ و با رعایت پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به ویژه حفظ فاصله اجتماعی واستفاده اجباری از ماسک توسط دانش آموزان و عوامل اجرایی برگزار می شود و مراقبین سلامت و کمک کارشناسان شبکه بهداشت بر رعایت موازین بهداشتی نظارت مستمر خواهند داشت.
وی اظهار کرد: دانش آموزان پایه دوازدهم در این نوبت نیز به سوالاتی پاسخ می‌دهند که در دو بخش طراحی شده است:
بخش اول؛ از ۸۰ درصد تدریس حضوری ۱۶ نمره سوال طراحی شده که پاسخ گویی به آن ها الزامی است و دانش آموزان برای کسب نمره کامل این بخش باید به تمام سوالات آن پاسخ دهند. و بخش دوم؛ برای کسب ۴ نمره باقی مانده دو نوع سوال در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، نوع اول از ۲۰ درصدی است که به صورت غیر حضوری تدریس شده و نوع دوم، مجدداً از ۸۰ درصدی است که به صورت حضوری تدریس شده است و دانش آموزان مجاز هستند از بین این دو نوع سوالات، برای کسب ۴ نمره، سوالاتی را که آمادگی بیشتری دارند برای پاسخگویی انتخاب کنند.
ساکی تأکید کرد: ناظرین ستادی و استانی ضمن بازدید مستمر از حوزه های برگزاری امتحانات، بر اساس چک لیست های نظارتی نسبت به تهیه گزارش از چگونگی برگزاری و رعایت مقررات و شیوه نامه های مرتبط، اقدام و بازخورد های مقتضی را ارائه می نمایند.
گفتنی است: اعلام نتایج امتحانات نیز در هفته آخر شهریور ماه ۱۳۹۹ توسط مدارس محل تحصیل دانش آموزان انجام خواهد شد.