برگزاری دو سالانه‌های ملی هنری از سوی شهرداری سمنان

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سید مسعود سیادتی، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: جشنواره های دوسالانه هنری از سوی مرکز پژوهش و همایش شورای اسلامی شهر سمنان در سطح ملی برگزار می شود و از آن جا که برپایی آن نیازمند توسعه فضاهای فرهنگی هنری خواهد بود، جانمایی این توسعه با مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.

سید مسعود سیادتی روز پنجشنبه در نشست با مدیر کل و معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار داشت: در این دوره از شورا و شهرداری تلاش زیادی بر فعالیت ها و زیرساخت های فرهنگی، هنری و گردشگری صورت پذیرفت و تاسیس مرکز پژوهش و همایش در شورای شهر سمنان رونق بیشتر این برنامه ها را با نگاهی تخصصی به دنبال دارد.

وی افزود: ساختمان تاریخی شورای اسلامی در مرکز شهر یک ظرفیت فرهنگی است و شهرداری در نزدیکی آن بنایی با معماری متناسب با بافت آن محل با خدمات دهی فروشگاهی ایجاد می کند تا باغ شورای شهر رونق بیشتری بگیرد.

سیادتی ادامه داد: فضای سبز شورای شهر نیز با عنوان « باغ حاج علی نقی کاشانی» سرمایه گذار کارخانه نساجی نام گذاری می شود و از آن جا که کاشانی پدربزرگ وزیر کنونی امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است، در تلاش است گشایش آن با حضور وی انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان بیان کرد: طبقه زیرین ساختمان شورای اسلامی شهر سمنان، دارای فضای مناسب و یکسره برای ایجاد نگارخانه بزرگ است و تلاش بر این است تا نوروز ۱۴۰۰ این فضا با پیگیری مرکز پژوهش و همایش شورای اسلامی و شهرداری سمنان به بهره برداری برسد تا توسعه فضاهای فرهنگی هنری شهر که پیوسته از اهداف شورای پنجم بوده گسترش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز گفت: سمنان شهری با ظرفیت های فرهنگی است و از زمان حضورم در این شهر نشست های پیوسته ای با مجموعه مدیران شهرداری برگزار کردیم که نشان می دهد نگاه فرهنگ محور شورای اسلامی شهر سمنان در شهر جریان دارد.

فرشید فلاح ابراز داشت: یکی از برنامه های مهم میان شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای کسب عنوان «سمنان، پایتخت کتاب» است که همکاری و پیگیری بسیار خوبی از سوی شهرداری انجام می شود و باید از این نگاه و تلاش های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قدردانی کرد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان