راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی در مراکز منتخب کووید۱۹ علوم پزشکی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از بهره برداری از سامانه نوبت دهی الکترونیکی در مراکز منتخب کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد.

دکتر نوید دانائی رئیس دانشگاه با اشاره به بهره برداری از سامانه نوبت دهی اینترنتی و تلفنی (۳۱۰۳) در مراکز منتخب کووید۱۹ این دانشگاه اظهار کرد: این سامانه با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع کرونا ویروس و همچنین در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری و جلوگیری از مراجعات متعدد به مراکز منتخب کووید ۱۹،راه اندازی شده است.

وی بهره برداری از این سامانه را در راستای توسعه دولت الکترونیک ارزیابی و تصریح کرد: این سامانه با هدف نوبت دهی آسان، صرفه جویی در زمان و پذیرش ۲۴ ساعته شهروندان استان ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: سامانه نوبت دهی الکترونیکی مراکز منتخب کووید۱۹به منظور ارائه خدمات بهتر و افزایش رضایتمندی مراجعین، در تمامی مراکز منتخب کووید۱۹ تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ایجاد و به عموم مردم خدمات می دهد.

وی اضافه کرد: تمام مراکز منتخب کووید ۱۹ تحت پوشش این دانشگاه به صورت الکترونیکی به سامانه نوبت دهی الکترونیک متصل شدند و شهروندان استان از این پس می توانند با ورود به درگاه اینترنتی نوبت بگیرند.

دکتر دانائی ضمن تشکر از مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و معاونت های بهداشتی و تحقیقات و فناوری دانشگاه، افزود: توسعه ارائه خدمات غیر حضوری در راستای تسهیل ارائه خدمات با کیفیت تر به مراجعین ازطریق بستر سازی الکترونیک جزو برنامه های استراتژیک دانشگاه است.

محمدحسین همتیان مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز گفت: دریافت نویت الکترونیکی در مراکز منتخب کووید۱۹ از طریق سایت و نرم افزار موبایل امکان پذیر شد.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به لزوم جلوگیری از تجمع مراجعه کنندگان در مراکز ۱۶ ساعته منتخب استان سمنان و خطرات ناشی از انتقال بیماری کویید۱۹ (کرونا)، گفت: هم استانی های می توانند برای دریافت نوبت به آدرسnobat.semums.ac.ir مراجعه کرده و یا نرم افزار موبایل مورد نظر را از آدرس مذکور دانلود و سپس بر اساس شهر محل سکونت خود یکی از مراکز منتخب ۱۶ ساعته غربالگری بیماری‌های واگیر را انتخاب کرده، اقدام به اخذ نوبت کنند.

وی با اشاره به چگونگی نوبت گیری در این سامانه ادامه داد: شهروندان پس از ثبت مشخصات خود، کد رهگیری دریافت نموده و در تاریخ و ساعت نوبت اخذ شده به مرکز مورد نظر مراجعه می کنند.

همتیان با بیان اینکه تلفن گویا ۳۱۰۳ فعال و شهروندان گرامی می توانند با شماره مذکور تماس گرفته و اقدام به اخذ نوبت کنند افزود: مراکز منتخب کووید ۱۹ شامل؛ دو مرکز ۱۷ شهریور و محقق در شهرستان سمنان، مرکز سیدالشهداء در شهرستان دامغان، دو مرکز شماره ۲ شهری و مرکز ایوان کی در شهرستان گرمسار، دو مرکز شهید تبیانیان و مرکز شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر، دو مرکز خدمات جامع سلامت و داور آباد در شهرستان آرادان و مرکز شهدای سرخه در شهرستان سرخه بوده و همگی از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب آماده ارائه خدمات سلامت در خصوص بیماری کرونا به هم استانی ها هستند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان