برگزاری سومین دوسالانه کتاب در سمنان

از ١۶ مولف کتابهای دانشگاهی و ١٠ مولف کتاب های عمومی که در سالهای ٩٢ و ٩٣ توسط نویسندگان بومی استان سمنان منتشر شده تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ در سومین دوسالانه کتاب استان سمنان،از ١۶ مولف کتابهای دانشگاهی و ١٠ مولف کتاب های عمومی که در سالهای ٩٢ و ٩٣ توسط نویسندگان بومی استان سمنان منتشر شده تجلیل شد.
دربخش کتاب های عمومی۶۶ اثر به دبیرخانه دوسالانه کتاب رسیده بود که با رای هیات داوران ١٠ اثر رتبه برتر این استان را کسب کردند.
در این بخش از زنده یاد پژوم شریعتی نویسنده کتاب «آیین نگارش در گویش سمنانی»، جمشید صفاری نویسند کتاب «مسافر خراسان»، عبدالله قاسمی با کتاب «نسب شناسی خاندان های شهمیرزادی»، ابوالقاسم دادگر و خانم پورکاظمی با تالیف کتاب «پایپوش های ایزدی»، علیرضا شاه حسینی با کتاب «دایره المعارف ایل ها و طوایف استان»،مهدی زارع با کتاب «از سرخه از سکوت»، اسماعیل حاج علیات با کتاب «اگر زنش شم شمررو بغل می کنم»،نیره کاشی با کتاب «سیاه مشق» ، محمد عموزاده با کتاب«کودکی بچه های کویر» و مهدی ادب مولف کتاب «شرینه حکاتی»تجلیل شد.
موسسات آموزش عالی استان سمنان در مجموع ۵۶ اثر به سومین دوسالانه کتاب این استان رسیده که در بخش کتابهای دانشگاهی از صاحبان ١۶ اثر دانشگاهی در موضوعات علوم انسانی، کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی، فنی و مهندسی و علوم پایه تجلیل شد.
از کل کتابهای دانشگاهی رسیده ٣٨ اثر تالیفی، ١۴ اثر ترجمه و چهار کتاب تدوین و جمع آوری شده بود.
در سالهای ٩٢ و ٩٣ در استان سمنان در مجموع بیش از ٢٠٠ عنوان کتاب چاپ و منتشر شده است.
این برنامه به همت موسسه فرهنگی هنری باران، انجمن اهل قلم، نهاد کتابخانه های شهرستان سمنان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان برگزار شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان