کاهش ۱۳ درصدی ورودی زندان‌های استان

عالی‌ترین مقام قضایی استان و رئیس کل دادگستری استان سمنان از کاهش ۱۳ درصدی ورودی زندان‌های استان سمنان خبر داد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان،سید محسن مظهری از تشکیل کارگروه ویژه ای جهت ساماندهی زندانیان خبر داد و اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری و اجرای سیاست‌های حبس‌زدایی در استان سمنان با جدیت مورد پیگیری دادگستری استان سمنان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با ابلاغ بخش‌نامه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از سوی رئیس قوه قضاییه آیت الله آملی لاریجانی ضمن تشکیل کارگروهی به صورت مستمر و با جدیت بیشتر در این امر نظارت و پیگیری داشته‌ایم.

مظهری با اشاره به اینکه حبس‌زدایی از جمله سیاست‌های کلی قضایی مصوب مقام معظم رهبری است گفت: در استان سمنان با حضور معاونین دادگستری، دادستان مرکز استان و مدیر کل زندان‌ها جلسات مستمری برگزار شده و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان نیز به عنوان دبیر این کارگروه تعیین شده است.

وی تقویت و افزایش بازدیدهای قضات از زندان‌های استان را از جمله برنامه‌های در حال اجرا عنوان کرد و افزود، بازدید قضات از زندان‌ها باعث تسریع در روند پیگیری درخواست‌های محکومین و متهمین شده ضمن آنکه دستور قانونی لازم در خصوص رفع مشکلات زندانیان و بازدید حضوری از وضعیت این افراد مفید است.

رئیس شورای قضایی استان سمنان در ادامه امکانات الکترونیکی دادگستری و ارتباط مناسب و برخط با سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان را از دیگر مواردی عنوان کرد که در جهت افزایش سرعت و امکان ارائه ی وثیقه‌ها و تامین‌های قانونی در جهت کاهش میزان بازداشت‌های موقت می‌تواند موثر و مفید باشد.

این مقام ارشد قضایی اجرای برنامه‌های مختلف در زمینه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری در سطح استان را تا کنون موثر ارزیابی و اظهار کرد: بر همین اساس شاهد کاهش ۱۳ درصدی ورودی زندان‌های استان و همچنین کاسته شدن ۱۱ درصدی از جمعیت موجودی زندان‌های استان در آمار مقایسه‌ای ۹ ماهه‌ی امسال با سال قبل هستیم.

وی یادآوری کرد: روند رو به بهبود کاهش ورودی‌های زندان‌های این استان حاصل جدیت در ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان