برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در استان

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز به مدت یک هفته در استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید محمود هادیان مشاور مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان سمنان در جلسه هماهنگی برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در سمنان گفت : ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران از ۳۱ تیرماه تا ۶ مردادماه به مدت یک هفته در استان سمنان هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست را یکی از اهداف اولویت‌دار این جشنواره دانست و گفت: این جشنواره مهم‌ترین رویداد فرهنگی، هنری و محیط‌زیستی کشور است که از سال ۱۳۷۷ پایه‌گذاری شده و تاکنون پنج دوره از آن برگزار شده است.

مشاور مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان سمنان گفت: امسال ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز است که استان سمنان نیز یکی از برگزارکنندگان این جشنواره است.

وی تصریح کرد: محیط‌زیست یک میراث به‌دست‌آمده از گذشتگان است و باید در حفظ آن کوشا باشیم تا بتوانیم این میراث ارزشمند را به نسل‌های دیگر منتقل کنیم که فرهنگ‌سازی و مشارکت شهروندان به حفظ محیط‌زیست یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در این راستا انجام شود.

هادیان اذعان کرد: ترویج فرهنگ حفاظت محیط‌زیست، تشویق، تولید، شناسایی و ترویج آثار و فعالیت‌های هنری و فرهنگی ارزشمند باکیفیت و مؤثر در رابطه با حفاظت از محیط‌زیست کشور از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان