بزرگترین “سفره خانه سنتی استان” بزودی در سمنان افتتاح می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: بزرگترین سفره خانه سنتی استان هفته آینده همزمان با سفر معاون رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

حمیدرضا دوستمحمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان در گفتگو با خبرنگار قومس گفت: عمارت “خانه کلانتر” که بزرگترین سفره خانه سنتی استان سمنان است دارای ۱۸ اتاق می باشد که هر اتاق آن همزمان ظرفیت پذیرش ۴۰ نفر را دارد.

دوستمحمدی افزود: خانه کلانتر سمنان که دهه ۷۰ توسط میراث فرهنگی خریداری شده است، خانه تاریخی وراث رجبی بوده که سال گذشته این بنا توسط صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور به بخش خصوصی واگذار شد.

وی تصریح کرد: خانه طاهری و کلانتر سمنان طبق برگزاری مزایده به شخصی به نام “آقای ذوالفقاری” واگذار شد که عملیات اجرایی خانه طاهری برای بحث اقامتگاهی و هتل پنج ستاره با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان اظهار کرد:کار اجرایی خانه کلانتر سمنان به پایان رسیده و هزینه احیاء و مرمت آن به مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط آقای ذوالفقاری پرداخت شده است.

“خانه کلانتر” یا “خانه رجبی” به خاطر داشتن بلند ترین بادگیر استان به “عمارت بادگیر” هم معروف است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان