جلسات شورای شهر سمنان از هفته آینده به‌صورت علنی برگزار می‌شود

جلسات شورای شهر سمنان پس از مدت‌ها پیگیری خبرگزاری فارس استان سمنان از هفته آینده به‌صورت علنی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان، مطابق ماده ۱۵ قانون شوراها مبنی بر علنی بودن جلسات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور، جلسات شورای اسلامی شهر سمنان از هفته آینده به‌صورت علنی برگزار می‌شود.

اعضای شورا در خصوص ایجاد سازوکار مربوط به علنی بودن جلسات شورا بحث و تبادل نظر کردند.

مدیر روابط عمومی شورای شهر سمنان گفت: از آنجا که سالن برگزاری جلسات شورا دارای ظرفیت محدود است، برای حضور شهروندان در زمان برگزاری جلسات رسمی و علنی شورا با محدودیت جدی مواجه هستیم؛ ولی در عین‌حال باید برای تحقق قانون علنی بودن جلسات شورا سازوکار لازم را فراهم آوریم.

محمد مهرزاد با بیان اینکه برای یافتن راهکار مناسب برای این منظور سناریوهای مختلفی جهت تصمیم‌گیری اعضای شورا به آنها تقدیم شده است، گفت: به علت محدودیت فیزیکی و عدم امکان حضور شهروندان در صحن شورا شاید ناچار باشیم فقط خبرنگاران را به نمایندگی از مردم هنگام برگزاری جلسات دعوت کنیم تا آنها با نشر مفاد جلسات شورا، شهروندان را از محتوای جلسات، موضوعات مطروحه و مصوبات شورا مطلع کنند.

وی افزود: اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر سمنان مصمم هستند که طی جلسه آتی این شورا که جلسه چهارم این دوره است، این موضوع را به نتیجه نهایی رسانند تا اصل علنی بودن جلسات شورا از هفته آینده اجرایی شود.

گفتنی است؛ ماده ۱۵ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور مقرر می‌دارد: «جلسات شوراها علنی و با حضور دوسوم اعضای اصلی رسمیت می‌یابد و تصمیمات با اکثریت مطلق آرای حاضران معتبر است و تشکیل جلسات غیرعلنی منوط به تصویب دوسوم اعضای حاضر در جلسه است»؛ هر چند که در این رابطه ماده ۱۱ آیین‌نامه حضور مستمع در جلسات را منوط به اجازه رئیس شورا کرده است.

خبرگزاری فارس استان سمنان مدت‌ها پیگیر برگزاری علنی جلسات شورای شهر سمنان بود که در شورای چهارم محقق نشد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان