بهترین دانشگاه های ونکوور

دانشگاه‌های ونکوور برای بسیاری از داوطلبان ورود به دانشگاه جذابیت دارد. اگر شما هم ونکوور را یکی از گزینه‌های اصلی مهاجرت تحصیلی می‌دانید خوب است با بهترین دانشگاه و کالج‌های این شهر آشنا شوید. گرچه عبارت «بهترین» ممکن است برای هر فرد باتوجه به شرایط و علاقمندی‌هایش متفاوت باشد؛ اما ملاک‌هایی هم برای تعیین بهترین دانشگاه های ونکوور هست. مثلا کیفیت آموزش، جایگاه دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی، مناسب‎بودن هزینه‌های تحصیل و شرایط زندگی برای دانشجویان بین الملل.

معرفی ونکوور

شهر ساحلی ونکوور پرجمعیت‌ترین و بزرگترین شهر استان بریتیش کلمبیا کانادا است. شهری احاطه‌شده با کوه‌های پوشیده از برف، مناظر زیبا و اقیانوس آرام. بیش از ده هزار دانشجوی خارجی از تمام دنیا این شهر را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند. دلیل این انتخاب چیست؟

آب و هوا

ونکوور به دلیل جغرافیا، فرهنگ متنوع و صنایع برترش نام‌های مستعار زیادی دارد. یکی از این نام‌ها «Raincouver» است؛ چرا که میانگین بارندگی این شهر سالانه حدود ۵۰ اینچ یا ۱۲۷ سانتی‌متر است. پس اگر قصد سفر به این شهر را دارید کت بارانی و چکمه‌هایتان را فراموش نکنید.

بازارکار

حتی هنگام تحصیل در بهترین دانشگاه ونکوور نگرانی درباره آینده شغلی دغدغه مهمی است. اما جای نگرانی نیست! شرکت‌های بزرگ و پیشرو زیادی در کانادا هستند؛ که از بین دانش‌آموختگان بومی و مهاجر پذیرش دارند. از بین این شرکت‌ها به Apple، Nestle، EmpowerID، شرکت نرم‌افزاری SAP، SoftMoc و Walt Disney World می‌توان اشاره کرد.

فرهنگ

اگر علاقمند به فیلم باشید و اخبار سینما را دنبال کنید می‌دانید که ونکوور به «هالیوود شمالی» شهرت دارد. در این شهر خانه‌های تئاتر، جشنواره‌ها، فستیوال‌ها، کتابخانه‌ها، موزه‌ها، انواع کنسرت و غذاهای لذیذ به فراوانی یافت می‌شود.

مراکز دیدنی

City of Glass یا «شهر شیشه‌ای» هم یکی از نام‌های ونکوور است که در میان مهندسان معماری شهرت بیشتری دارد. این نام متاثر از زیبایی ساختمان‌های مدرن مرکز شهر ونکوور، با معماری خیره‌کننده‌، و بازتابی از هویت شهر است.

طبیعت

مناظر بکر و خیره‌کننده، خط ساحلی ناهموار، پارک‌های طبیعی، جنگل‌های سبز با پل‌های چوبی معلق و مسیرهای پیاده‌روی و هزاران جاذبه گردشگری دیگر از ویژگی‌های طبیعی ونکوور است. اگر اهل ماجراجویی و طبیعت‌گردی باشید این شهر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سپری‌کردن دوران دانشجویی است.

بهترین دانشگاه های ونکوور

بیایید نگاهی به پنج دانشگاه برتر ونکوور بیاندازیم:
• دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)
• دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University)
• دانشگاه کانادا وست (University Canada West)
• ونکوور ایسلند یونیورسیتی (Vancouver Island University)
• دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار (Emily Carr University of Art and Design)
در صدر بهترین دانشگاه‌های ونکوور کانادا نام بریتیش کلمبیا می‌درخشد. دانشگاهی که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال ۲۰۲۲ رتبه ۴۶ را به خود اختصاص داده. سطح علمی عالی، آموزش نوآورانه و هزینه نسبتا پایین تحصیل در این دانشگاه جز برتری‌های آن است.
علوم کامپیوتر، دیتا ساینس، مدیریت، روانشناسی، مطالعات رسانه و امنیت سایبری از رشته‌های پرطرفدار دانشگاه بریتیش کلمبیا است.
دانشگاه سایمون فریزر
سایمون فریزر جایگاه ۲۹۸ رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS، در سال ۲۰۲۲، را دارد. در حال حاضر دانشجویان بین الملل زیادی مشغول فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی این دانشگاه هستند. شعار جدید سیمون فریزر “Canada’s engaged university” است و در برنامه‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی خود در راستای اهداف بزرگی مانند گسترش افق‌های فکری و مجموعه مهارت‌های دانشجویان فعالیت دارد.
باستان شناسی، بیوشیمی، هنرهای زیبا، علوم بهداشتی و دیتا ساینس مشهورترین رشته‌های سیمون فریزر ونکوور است.

دانشگاه کانادا وست

یکی از نقاط درخشان فهرست بهترین دانشگاه‌های ونکوور کانادا وست است. این مؤسسه نوآورانه تجاری و فناوری‌محور کانادا برترین دانشگاه خصوصی ونکوور است؛ و در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد برنامه‌های متنوعی دارد. براساس آمار بیش از هشتاد درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه پس از پایان تحصیل وارد بازار کار شده‌اند.
MBA، علوم کامپیوتر، تحصیلات تکمیلی مدیریت بازرگانی، BBA و کارشناسی آموزش و پرورش جز رشته‌های محبوب کانادا وست ونکوور است.

دانشگاه ونکوور ایسلند

صحبت از بهترین دانشگاه ونکوور کانادا باشد و نامی از ونکوور ایسلند به میان نیاید؟! دانشگاهی با محیطی مناسب برای توسعه مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی که طیف وسیعی از برنامه‌ها را در مقاطع تحصیلی مختلف برگزار می‌کند.
MBA، کارشناسی ارشد سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی، برنامه‌ریزی جامعه، BBA کسب و کار بین المللی برجسته‌ترین رشته‌های دانشگاه ونکوور ایسلند هستند.

دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار

در بین دانشگاه‌های ونکوور، امیلی کار دانشگاهی قدیمی و تنها دانشگاه استان بریتیش کلمبیا است که به‌طور تخصصی به هنر، رسانه و طراحی تعلق دارد. یک دانشگاه معتبر کانادایی دولتی با برنامه‌های مختلف تحصیلی برای علاقمندان حوزه هنری است. محیط آموزشی امیلی کار با حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویانی از حدود ۵۰ کشور جهان منحصربه‌فرد است.
طراحی، BDes طراحی صنعتی، BFA هنرهای بصری و BFA تصویرسازی برخی از برنامه‌های تحصیلی دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار هستند.

بهترین کالج های ونکوور

علاوه بر آنچه گفته شد مرکز استان بریتیش کلمبیا مرکز بهترین کالج‌های کانادایی هم هست. بیشتر این مراکز، با امکانات پیشرفته و اساتید برجسته و با هدف آموزش مهارت‌های حرفه‌ای مورد نیاز به دانشجویان برنامه‌های متنوعی ارائه می‌دهند. در ادامه عناوین تعدادی از کالج‌های شهر ونکوور را مشاهده می‌کنید:
• Vancouver Community College
• Columbia College
• British Columbia Institute of Technology
• Emily Carr University of Art and Design
• Capilano University
• Langara College
• Kwantlen Polytechnic University
• Simon Fraser University
• University of British Columbia

چرا تحصیل در ونکوور انتخاب مناسبی است؟

کانادا بین دانشجویان بین المللی محبوبیت بالایی دارد و جز امن‌ترین کشورها است. امکان تحصیل به زبان انگلیسی، سطح بالای زندگی در این کشور، امنیت و نرخ پایین جرم و جنایت و محیطی پذیرای فرهنگ‌های متنوع از سراسر دنیا مهم‌ترین دلایل این محبوبیت است.
ونکوور کانادا دانشگاه‌های دولتی و خصوصی زیادی دارد؛ که متقاضیان از هر کشوری می‌توانند برای آن‌ها اپلای کنند. کیفیت آموزش یکی از امتیازات دانشگاه‌های ونکوور است. دانشگاه بریتیش کلمبیا و سیمون فریزر دو مورد از بهترین دانشگاه‌های این شهر هستند. تجهیز با امکانات مدرن آزمایشگاهی و کتابخانه‌های تحقیقاتی و خلق تجربه یادگیری عمیق و موثر همراه با دوره‌های کاراموزی برای دانشجویان از ویژگی‌های این مراکز است.
این شهر سرعت رشد و پیشرفت بالایی در عرصه نوآوری و فناوری دارد. همچنین نوعی قطب فناوری اطلاعات برای دانشجویان و دانشمندان این حوزه به شمار می‌آید. بنابراین برای افرادی که دنبال بهترین موقعیت‌های شغلی حوزه فناوری هستند تحصیل در ونکوور رویای شیرینی است. رویایی البته در دسترس!
علاوه بر حوزه فناوری تجارت بین الملل، سینما و تلویزیون، گردشگری و ساختمان‌سازی جز صنایع پیشرو و دارای چشم‌انداز خوب در آینده این شهر هستند.

مهاجرت به کانادا با کن اپلای
کانادا جزو مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است و مهاجرت تحصیلی یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای اخذ اقامت دائم این کشور. اگر شما در کانادا به تحصیل بپردازید؛ پس از پایان دوره تحصیلتان، شانس بالایی برای دریافت اقامت دائم کانادا خواهید داشت.
شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه‌های ونکوور، علاوه‌بر مدارک و شرایط عمومی پذیرش دانشگاه کانادا، کسب حد نصاب نمره زبان، هر دانشگاه یا کالج، در یکی از آزمون‌های مورد تایید این موسسات (تافل، آیلتس، PTE یا CAEL) است.
اگر تصمیم‌تان برای تحصیل در کانادا جدی است، یا هنوز در این خصوص مردد هستید می‌توانید به وبسایت کن اپلای سری بزنید. مقالات متعدد این سایت را مطالعه و درباره دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا تحقیق کنید. علاوه بر این مجرب‎ترین مشاوران مهاجرتی در کن اپلای آماده هستند تا شرایط پرونده و رزومه شما را بررسی و با کمک ابزارهای تخصصی پیشرفته بهترین گزینه مهاجرت به کانادا را به شما معرفی کنند.
همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید!