صفر تا صد نحوه سفر به قشم با انواع وسیله نقلیه

قشم جزیره‌ای زیبا و اسرارآمیز در استان هرمزگان شناخته می‌شود و برای یک سفر متفاوت و به یادماندنی بهترین گزینه است. پس اگر می‌خواهید در سواحل ناز به گشت و گذار بپردازید، تفریحات آبی هیجان‌انگیزی داشته باشید و از دیدنی‌های تاریخی جزیره بازدید کنید، بهتر است ابتدا با نحوه سفر به قشم آشنا شوید. این مطلب به شما کمک می‌کند مناسب‌ترین وسیله حمل و نقل را برای خود انتخاب کنید و از ویژگی‌های هر کدام مطلع شوید.

تجربه یک سفر لذت‌بخش به قشم

جزیره افسانه‌ای قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۴۹۱ کیلومتر مربع مساحت، بزرگترین جزیره خلیج فارس است و زیباترین سواحل ایران را دارد. این جزیره یک مقصد محبوب برای گردشگران و مسافران شناخته می‌شود که طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های آبی و هوایی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در سواحل خیره کننده تا بازارهای رنگارنگ آن گشت و گذار کنید و از این منطقه منحصر به فرد لذت ببرید. جزیره قشم مملو از شگفتی‌های طبیعی، بناهای تاریخی و همچنین زیباترین صخره‌های مرجانی است . پس چه به دنبال یک تعطیلات ساحلی آرام و چه به دنبال سفری ماجراجویانه به تاریخ و فرهنگ باشید، جزیره قشم لحظات خاطره‌انگیز و دلچسبی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

نحوه سفر به قشم با هواپیما

مسافرت به قشم با هواپیما یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای کشف جاذبه‌های این جزیره است، زیرا دسترسی سریع به مکان‌های تاریخی، سواحل و شگفتی‌های طبیعی را دارد. پس اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن به قشم برسید، سفر با هواپیما را انتخاب کنید. اگر از پایتخت عازم سفر با بلیط هواپیما قشم هستید، این پرواز حداکثر ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و از فرودگاه بین‌ المللی مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی دیرستان قشم صورت می‌گیرد. از ایرلاین‌های داخلی محبوب در این مسیر می‌توانیم به ایران ایر، ماهان ایر، هواپیمایی آتا و معراج اشاره کنیم. شما پس از ورود به فرودگاه بین المللی قشم می‌توانید با استفاده از انواع وسیله حمل و نقل مانند تاکسی، ون یا حتی اجاره خودرو خود را به مرکز شهر برسانید. پروازهای تهران قشم هم در زمستان ۱۴۰۱ حداقل به قیمت یک میلیون و دویست هزار تومان به فروش می‌رسند.
هزینه سفر به قشم با هواپیما

نحوه سفر با قطار و اتوبوس به قشم

یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین راه‌ها برای رسیدن به قشم استفاده از قطار است؛ زیرا این روش یک گزینه مناسب و مقرون به صرفه بوده و شما را با هزینه بسیار کمتری نسبت به هواپیما به مقصد می‌رساند. در این سفر از امکانات رفاهی متنوعی مانند دسترسی به اینترنت، صندلی راحت و تخت‌شو، رستوران و بوفه، کتابخانه و روزنامه، تلویزیون، شارژر و پریز برق، سرویس بهداشتی و… بهره‌مند خواهید شد. البته سفر با اتوبوس به قشم هم تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود؛ چرا که هزینه این سفر نسبت به نرخ بلیط هواپیما کمتر است و در طول مسیر می‌توانید هر زمان که بخواهید از اتوبوس پیاده شوید؛ به گردش در مناظر اطراف بروید و از جاهای دیدنی شهرهای مختلف تا مقصد هم دیدن کنید. حال بیایید با نحوه سفر به قشم با قطار آشنا شویم:
• ابتدا بلیط قطار بندرعباس را تهیه کنید. شما می‌توانید برای خرید اینترنتی آن از قاصدک ۲۴ کمک بگیرید.
• پس از رسیدن به بندرعباس از قطار پیاده شده و با انواع وسیله حمل و نقل عمومی خود را از راه‌آهن به یکی از اسکله‌های شهر برسانید. بهترین انتخاب از میان اسکله‌های بندرعباس، اسکله شهید حقانی است که ۳۰ کیلومتر با قشم فاصله دارد.
• پس از رسیدن به بندر شهید حقانی سوار شناورهای دریایی مانند قایق‌های تندرو یا کشتی‌ها می‌شوید و پس از حدودا ۱ ساعت به جزیره قشم خواهید رسید.
*نحوه سفر به قشم با اتوبوس هم به همین منوال است با این تفاوت که شما باید بلیط اتوبوس خود را به مقصد بندرعباس خریداری کنید. پس از رسیدن به بندرعباس خود را از ترمینال به اسکله شهید حقانی برسانید. البته اسکله‌های دیگری هم برای رفتن به جزیره وجود دارد که شامل بندر شهید باهنر و بندر پل می‌شود. با این حال مناسب‌ترین اسکله، بندر شهید حقانی شناخته می‌شود؛ چرا که از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب باز است و خدمات خود را به مسافران برای رفت و آمد از جزیره ارائه می‌دهد.

طریقه سفر به قشم با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی یکی از راه‌های محبوب برای کشف زیبایی‌های قشم و بندرعباس است. نه تنها یک راه عالی برای رفت و آمد است، بلکه تجربه منحصر به فرد و سفارشی سازی شده‌ای را نیز ارائه می‌دهد که با دیگر وسایل حمل و نقل یافت نمی‌شود. به عنوان مثال شما می‌توانید به تماشای مناظر مسیر بنشینید؛ هر زمان که بخواهید از خودرو پیاده شوید و استراحت کنید، از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی محل سکونت خود تا استان هرمزگان دیدن کنید یا حتی از رانندگی لذت ببرید. پس چه به دنبال یک ماجراجویی فراموش نشدنی باشید و چه فقط یک سواری راحت از شهری به شهر دیگر را ترجیح دهید، مسافرت با ماشین شخصی به جزیره قشم یکی از بهترین تجاربتان خواهد شد.
نحوه سفر به قشم با ماشین شخصی
در زیر نحوه سفر به قشم با ماشین شخصی را به همراه مراحل کامل آن مشاهده می‌کنید:
۱٫ ابتدا وسایل موردنیاز خود را به درستی جمع‌آوری کنید و در بستن چمدان دقت‌های لازم را به عمل آورید. مثلا از آنجایی که قشم آب و هوایی گرم و مرطوب دارد و در مسیر نیز از شهرهای گرمسیر عبور خواهید کرد، بهتر است حتما کرم ضدآفتاب، پماد آفتاب سوختگی و کرم مرطوب کننده همراه خود داشته باشید. در زیر وسایل موردنیاز در این سفر را معرفی می‌کنیم:
• مدارک و کارت شناسایی تمامی همسفران
• آوردن چراغ قوه و نقشه (اگر جی پی اس دارید نیازی به نقشه راه نیست.)
• وسایل مربوط به خودرو مانند کابل، طناب، تایرسنج
• قرص و داروهای شخصی، قرص مسکن
• وسایل بهداشتی و ضروری مانند چسب زخم، قیچی، محلول ضدعفونی کننده یا پنبه الکی
• سایر لوازم: تنقلات، خوراکی، شارژر، وسایل سرگرمی، پتو، بالشت و غیره
۲٫ پس از رسیدن به بندرعباس باید به اسکله شهید حقانی بروید. این اسکله در بلوار چمران و بلوار طالقانی قرار دارد.سپس باید از لندیگراف قشم برای حمل خودرو به جزیره استفاده کنید. لندیگراف‌ها یک نوع از شناورهای دریایی هستند و با دریافت هزینه خودروی شما را تا جزیره می‌رسانند. قیمت لندیگراف قشم در زمستان ۱۴۰۱ حداکثر تا ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود. (این هزینه متغیر است و امکان دارد کمتر از این مبلغ هم ارائه شود.)
در نهایت توصیه می‌کنیم قبل از سفر روش‌های گفته شده را مورد بررسی قرار دهید و وسیله حمل و نقل مناسب خود را انتخاب کنید. برای خرید اینترنتی تمامی بلیط‌ها گفته شده از هواپیما تا قطار و اتوبوس هم می‌توانید از قاصدک ۲۴ کمک بگیرید.