بهره‌‌برداری ۱۳فضای آموزشی برای سال تحصیلی جدید در استان سمنان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ۱۳ فضای آموزشی با ۶۰ کلاس درس برای آغاز سال تحصیلی جدید در سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.
سعید هژبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: این تعداد فضای آموزشی در ۱۶ هزار و ۱۰۰ متر زیربنا و با صرف اعتبار ۱۹۸ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری در سال تحصیلی جدید است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ باب از این فضاهای آموزشی با اعتبار ۸۸ میلیارد ریال با مشارکت خیرین مدرسه ساز و با سهم مشارکت ۴۵ درصدی اعتبارات دولتی آماده‌سازی می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان خاطرنشان کرد: در هفته دولت نیز ۲ پروژه فضای آموزشی با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز کلنگ‌زنی می‌شود که خیرین برای یکی از این ۲ فضای آموزشی زمین اهدا کرده و یکی دیگر از خیرین نیز ۶۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی اهدا کردند.

هژبری از وجود ۳۸۸ مؤسسه خیریه حقوقی و فرد خیر مدرسه‌ساز در استان سمنان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۹ درصد بانوان خیر، ۶۰ درصد را آقایان و مابقی نیز شرکت و مؤسسه‌های خیر که در ساخت مدرسه در استان فعال هستند.

وی از برگزاری ۲۰ جشنواره خیرین مدرسه‌ساز از ابتدای نهضت خیرین تا کنون در استان سمنان خبرداد و گفت: تا کنون یک‌هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال از سوی خیرین و مؤسسات خیریه تعهد شده و از این میزان ۶۸۰ میلیارد ریال آن یعنی حدود ۵۰ درصد آن محقق شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ حسنه مدرسه سازی در استان سمنان گفت: با هدف ترویج این فرهنگ یک سامانه در اپراتور همراه اول طراحی شده و مردم خوب خیر می‌توانند با گرفتن شماره ستاره ۲۴ مربع با هر مبلغی که در توان دارند در امر خیر مدرسه‌سازی شرکت کنند که این مبالغ پس از مهلت و مدت زمان مشخص جمع‌آوری شده و در پروژه‌های خیریه در ساخت و نگهداری مدارس استفاده می‌شود.