بیش از ۱۹۰۰ تن از کالاهای استان سمنان به خارج از کشور صادر شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیش از ۱۹۰۰ تن کالا با ارزشی بالغ‌بر ۵۴۱ میلیون دلار از استان سمنان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بهروز اسودی در جمع مدیران استانی سمنان ضمن گرامیداشت هفته دولت به تبیین عملکرد چهارساله دولت در بخش‌های مختلف صنعت، معدنی و تجارتی استان سمنان پرداخت و اظهار داشت: استان سمنان در بخش تجارت مهم‌ترین رویکرد خود را به تقویت گمرک این استان و رونق صادرات کالا به خارج از کشور قرار داده است.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از ۱۹۰۰ تن کالا از استان سمنان به سایر کشورها صادر شده است افزود: ارزش کالاهای صادراتی بالغ‌بر ۵۴۱ میلیون دلار بود و این مهم ظرفیت خوبی را برای رونق اقتصادی و تولید داخلی در استان سمنان فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه در این بازه زمانی بیش از ۱۰۰ تن کالا به استان سمنان واردشده تصریح کرد: این میزان از واردات کالا معادت ۲۰۴ میلیون دلار ارزش دارد.

وی افزود: استان سمنان در بخش تجارت ۴۸۰۰ واحد دارای پروانه صنفی هستند و ۲۶ بنگاه صادراتی استان سمنان نیز با اعضای به‌روزرسانی شده مشغول فعالیت هستند.

اسودی با اشاره به جایگاه بخش معدن در رونق اقتصاد و اشتغال استان بیان کرد: در مدت چهار سال گذشته بالغ‌بر ۲۱۱ پروانه اکتشاف،۱۸۷ گواهی کشف و ۲۳۱ پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه با صدور پروانه‌های بهره‌برداری از معادن استان سمنان بالغ‌بر هزار و ۱۷۲ نفر صاحب شغل شدند اذعان کرد: در این بخش بالغ‌بر یک هزار و ۲۹۵ میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام‌ شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اقدامات دولت در بخش صنعت تأکید کرد: ۵۷۴ پروانه بهره‌برداری در استان سمنان صادرشده است که بالغ‌بر ۸ هزار و ۱۹۶ نفر ذر طول این مدت صاحب شغل شدند.

وی بابیان اینکه بیش ۲۱ میلیارد ریال در این بخش سرمایه‌گذاری شده است افزود: دو هزار و ۲۲۲ فقره جواز تأسیس واحد صنعتی در این مدت صادرشده است که پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این واحدها بالغ‌بر ۴۸ هزار و ۹۹۵ نفر صاحب شغل شوند.

اسودی با تأکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی این واحدهای صنعتی بیان کرد: بالغ‌بر ۶۷ هزار و ۵۰۵ میلیارد ریال سرمایه لازم برای این واحدها پیش‌بینی‌ شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان