تازه زمستان دارد می‌آید!

به گزارش «وطن امروز»، هنوز هم برخی استان‌ها نظیر کردستان، آذربایجان غربی، سمنان، گیلان و مازندران با برف درگیرند. پلیس راهور نیز هشدارهای لازم را به رانندگانی که قصد دارند به این مناطق سفر کنند داده است که بدون زنجیر چرخ به نقاط کوهستانی و جاده‌های شمال و شمال غربی سفر نکنند. البته به نظر می‌رسد این هشدارها بیشتر از اینکه به مردم و مسافران باشد به مسئولان و مدیران است تا مشکلات مشابه اتفاقاتی که در گیلان افتاد، تکرار نشود. هنوز مسافران گیلان ۵ روز پس از عزیمت در آزادراه قزوین – رشت در راه مانده‌اند و عملکرد مدیران دولتی در مواجهه با مشکلات ناشی از بارش برف، مورد انتقاد شدید مردم است. صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه سامانه بارشی جدیدی طی امروز ۲۷ بهمن‌ماه به کشور وارد می‌شود، گفت: این سامانه سبب بارش باران و برف در بیشتر مناطق خواهد شد.
وی افزود: یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه به تدریج سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و شمال غرب بارش برف و در ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب غرب بارش پراکنده را به دنبال دارد. وی تصریح کرد: طی روز دوشنبه (۲۸ بهمن‌ماه) این سامانه بارشی علاوه بر مناطق مذکور در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق فعال است و بارش باران کل سواحل شمالی را در بر می‌گیرد. به گفته ضیاییان این سامانه اواخر وقت روز دوشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود و طی این روز بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه و جنوب لرستان شدت بیشتری دارد. وی در ادامه اظهار کرد: طی روز چهارشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) نیز بارش برف در جنوب لرستان، چهارمحال‌و‌بختیاری، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی شدت می‌گیرد. این سامانه بارشی نیز روز پنجشنبه (اول اسفندماه) در کل کشور فعال خواهد بود و به تدریج اواخر وقت این روز از فعالیت آن در نیمه غربی کاسته می‌شود.
باد و بوران ۴ محور استان سمنان را مسدود کرد
بر اساس اعلام راهداری استان سمنان در حال حاضر ۴ محور این استان به علت باد و بوران و نبود ایمنی مسدود است. به دنبال بارش برف و باران در نقاط مختلف استان سمنان ۴ محور مناطق کوهستانی و برفگیر این استان تا اطلاع ثانوی مسدود است. سامانه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اعلام کرده است: بر اساس تصاویر ارسالی از دوربین‌های نظارتی و گزارش همکاران راهداری، محورهای شاهرود- آزادشهر به علت باد و بوران، شاهرود-گرگان- گردنه توسکستان به دلیل باد و بوران، شهمیرزاد- فولادمحله و کیاسر به علت باد و بوران و شاهرود- رامیان به علت نبود ایمنی تا اطلاع ثانوی مسدود است. بنابر اعلام این اداره کل در سایر محورهای استان بارش یا مداخلات جوی خاصی گزارش نشده است. همچنین تردد انواع موتوسیکلت به استثنای موتوسیکلت‌های امدادی و انتظامی از محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس مسدود است