تامین اجتماعی کارت هوشمند سلامت توزیع نمی کند

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سیدمجتبی اکرم، مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان در جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر درمان استان با تاکید بر اطلاع رسانی سریع و مناسب به بیمه شدگان هم استانی تامین اجتماعی در خصوص آگاهی نسبت به ترفند جدید کلاهبرداری گفت: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر هیچ برنامه ای در خصوص توزیع کارت هوشمند سلامت نداشته و بیمه شدگان عزیز مراقب کلاهبرداری با این شیوه باشند.
وی افزود: با وجود هشدارهای مکرر سازمان تأمین اجتماعی و تأکید این سازمان مبنی بر اینکه هیچگاه تماسی از سوی این سازمان برای دریافت وجه در قبال خدماتی از قبیل ارائه کارت هوشمند درمان، کارت طلایی و غیره با بیمه شدگان و بازنشستگان انجام نمی‌شود، متاسفانه طی چند روز اخیر شاهد تماس با برخی از بازنشستگان و بیمه شدگان هم استانی توسط افراد سودجو هستیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان اظهار داشت: بیمه شدگان و بازنشستگان محترم توجه داشته باشند که در مواردی افراد پس از دسترسی به برخی اطلاعات هویتی و بیمه ای افراد اقدام به تماس و مراجعه می‌کنند و لازم است که عموم مردم و بویژه بیمه شدگان و بازنشستگان به صرف مشاهده برخی اطلاعات و یا ظاهر موجه افراد فریب نخورند و در صورت مواجه با هر نوع درخواست مشکوک، بلافاصله موضوع را به بلافاصله به مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ و یا واحدهای بازرسی و روابط عمومی اداره کل و مدیریت درمان استان اطلاع دهند.
دکتر اکرم ضمن اشاره به موضوع حذف تاریخ اعتبار از دفاتر درمانی و حذف کامل دفترچه درمان در آینده ای نزدیک گفت: از بیمه شدگان و بازنشستگان عزیز سازمان تأمین اجتماعی درخواست می‌شود، توجه داشته باشند که عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچه‌های تأمین اجتماعی و یا حذف کامل دفترچه‌های کاغذی نیز به هیچ عنوان منجر به دریافت وجه از بیمه شدگان و بازنشستگان به منظور ارائه کارت هوشمند سلامت نخواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی سمنان همچنین از افزایش ۱۶۰ درصدی انجام سی تی اسکن در دوران کرونا خبر داد و گفت: به علت شیوع کرونا حجم بیشتر مراجعین به واحد سی تی اسکن جهت تشخیص ابتلا به کرونا بوده و به همین سبب حساسیت کاری و همچنین رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی بدلیل جلوگیری از ابتلای کارکنان این بخش و سایر مراجعین به کرونا بسیار مهم و ضروری است.

وی گفت: طی شش ماهه ابتدای سالجاری، ۴۲۳۹ مورد سی تی اسکن در بیمارستان شفا سمنان انجام شده که نسبت به همین مدت مشابه در سال گذشته ۱۶۰ درصد افزایش داشته است.

دکتر اکرم با اشاره به اینکه انجام سی تی اسکن یکی از روش های تشخیص ابتلای فرد به کرونا است، اظهار داشت: در این مدت حجم بیشتر مراجعین به این واحد جهت تشخیص ابتلا به کرونا بوده و به همین سبب حساسیت کاری و همچنین رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی بدلیل جلوگیری از ابتلای کارکنان این بخش و سایر مراجعین به کرونا بسیار مهم و ضروری است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه تمامی خدمات سی تی اسکن و گرافی ها بصورت رایگان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی استان انجام می شود، اظهار داشت: طی شش ماهه ابتدای سال جاری حدود ۲۱ هزار مورد رادیوگرافی در مراکز ملکی سازمان در سطح استان و ۲۳۲۷ مورد سونوگرافی برای مراجعین سرپایی و بستری بیمارستان شفا سمنان انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۴۰ درصد کاهش مراجعه کننده برای استفاده از این خدمات داشته ایم.

وی ضمن اشاره به گردش اطلاعات بیماران از طریق سیستم PAX در مراکز ملکی استان بیان داشت: با اجرای این برنامه هیچ کلیشه ای در سطح واحدهای داخلی مراکز جابه جا نشده و در صورت نیاز و درخواست بیمار جهت مراجعه به خارج از مراکز ملکی کلیشه چاپ می شود که این میزان در شش ماهه ابتدای سال حدود ۱۱ هزار کلیشه بوده است.
لازم به ذکر است، خدمات رادیولوژی در پلی کلینیک تخصصی شهید بیاری شاهرود و درمانگاه های دامغان و گرمسار به بیمه شدگان تامین اجتماعی در حال ارائه است که در بیمارستان شفا سمنان علاوه بر آن سونوگرافی و سی تی اسکن نیز انجام می شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان