تجلیل از ۴۰۰ بانوی ایثارگر استان سمنان

مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان از تجلیل ۴۰۰ بانوی ایثارگر استان در اولین همایش شیر زنان کویر خبر داد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عفت دیابی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به برگزاری اولین همایش شیر زنان کویر همزمان با هفته دفاع مقدس گفت: این همایش چهارشنبه در حسینیه شهدای گمنام سپاه استان برگزار خواهد شد.

وی از حضور ۴۰۰ بانوی ایثارگر استان سمنان در این همایش خبر داد و افزود: این همایش برای نخستین‌بار به نقش زنان ایثارگر استان در هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد و در پایان مراسم نیز تمامی بانوان ایثارگر تجلیل می شوند.

دیابی با بیان اینکه مریم کاتبی امدادگر دفاع مقدس نیز در این مراسم به روایت گری آن زمان خواهد پرداخت، اظهار کرد: جهت انتقال فرهنگ ارزش های دفاع مقدس از ۱۰۰ دانش آموز نیز دعوت شده تا در این مراسم حضور یابند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان،‌ حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ انقلابی، مقاومت، ایثار و جهاد را از اهداف این همایش عنوان کرد.

وی همچنین تصریح کرد: در حاشیه این همایش نیز فعالیت‌های زنان در هشت سال دفاع مقدس به‌صورت نمادین در نمایشگاه‌هایی با این نام به نمایش درمی‌آید.

دیابی با اشاره به نقش مستقیم و غیرمستقیم زنان در دوران دفاع مقدس گفت: زنان شیر دل خرمشهر، هویزه و سوسنگرد در هجوم ناجوانمردانه دشمن در کنار مردان خود قدم به قدم با بعثی ها درگیر شدند و از جان خود مایه گذاشتند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان همچنین تصریح کرد: زنان دیگر استان ها نیز با کارهای خدماتی و پشتیبانی موجب دلگرمی رزمندگان می شدند.

به گفته وی، حضرت زهرا(س) ‌بهترین الگوی رفتاری زنان در ۸ سال دفاع مقدس بود که در تمام زندگی اش پیروی از ولایت مشهود است.

دیابی با بیان اینکه امام راحل (ره) در هر شرایطی که با بانوان ملاقاتی داشتند زیباترین و شیواترین کلمات را برای آنها به کار می بردند، گفت: شما زنان دلیر در این پیروزی پیشقدم بودید و هستید، شما مردان را تشجیع کردید، ما همگی مرهون شجاعت های شما زنان شیردل هستیم.

وی با اشاره به بیانات رهبری درخصوص نقش زنان در دفاع مقدس گفت: اگر زن ها حماسه جنگ را نمی سرودند و جنگ را میان خانه ها به عنوان یک ارزش تلقی نمی کردند، مردها اراده و انگیزه رفتن به میدان جنگ را پیدا نمی کردند.