میزبانی سمنان در جشنواره رویش ملی نخبگان

سمنان هفته سوم مهر ماه ، میزبان یکصد مخترع برتر کشور در جشنواره رویش بنیاد ملی نخبگان است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره اختراعات رویش، از برپایی نمایشگاه تخصصی دستاوردهای ملی و بین المللی بخش آب، همزمان با این جشنواره خبر داد .
حشمت الله عسگری گفت : این جشنواره و نمایشگاه دو روزه هجدهم و نوزدهم مهرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برپا می شود.
عسگری با اشاره به دغدغه های گسترده مسئولان و بهره برداران منابع آبی بخش شرب و کشاورزی و صنعتی استان در خصوص محدودیت های آبی استان گفت : در این نمایشگاه تخصصی دستاوردهای فناورانه شرکت های مختلف دانش بنیان با برگزاری کارگاه های آموزشی در معرض بازدید عموم قرار می گیرد.
وی دریافت ۷۲ ایده در بخش های تامین، تولید، توزیع، تصفیه، مصرف و بهره وری منابع آبی برای ارائه در این نمایشگاه تخصصی را یاد آور شد و گفت : بازچرخانی آب در محیط های صنعتی و معدنی، هدر رفت آب در شبکه های انتقال و مصرف بهینه در کشاورزی از مهمترین رویکردهای تخصصی نمایشگاه است.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند اجرایی جشنواره اختراعات رویش گفت : این جشنواره در ۶ بخش تخصصی ؛ برق و الکترونیک، آب، کشاورزی، شیمی، نفت و گاز برگزار می شود که تا کنون بیش از ۲۰۰ اختراع ثبت شده به دبیرخانه جشنواره معرفی شده است.
داوود فیض خاطرنشان کرد : پس از مرحله اول داوری، ۱۰۰ اختراع برتر برای شرکت در مرحله پایانی جشنواره برگزیده خواهند شد.
به گفته وی استان تهران با ۵۰ اختراع و استان سمنان با ۳۰ اختراع در صدر شرکت کنندگان در این جشنواره قرار دارند.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان افزود : اختراعات واجد شرایط این جشنواره برای طی کردن روند تجاری سازی مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار خواهد گرفت.
عموم علاقمندان از گروه های دانشجویی، دانش آموزی، استادان مراکز علمی و متقاضیان آزاد می توانند روزهای ۱۸ و ۱۹ مهر ماه از ساعت ۹ صبح به دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان مراجعه کنند.