تشدید نظارت بهداشتی بر اصناف سمنان همزمان با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

سید مهدی برهانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با آغاز طرح فاصله‌گذاری هوشمند، نظارت بر واحدهای صنفی کم‌خطر و ضروری افزایش یافته و روزانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از این واحدها به همکاری دستگاه‌های مرتبط در استان سمنان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی نسبت به دریافت کد بهداشتی اقدام کنند، تاکید کرد: فقدان ثبت و اخذ مجوز کد بهداشتی موقت، بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، از سوی واحدهای صنفی کم خطر با هدف سلامت عمومی جامعه، پذیرفته نیست.

برهانی اظهارداشت: مشکلاتی در دریافت کد بهداشتی برای واحدهای صنفی کم خطر به وجود آمده که مسوولان اعلام داشتند نسبت به برطرف کردن آن اقدام می‌کنند.

وی به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای فعالیت صنوف اشاره و تصریح کرد: رعایت این پروتکل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ادامه فعالیت اصناف استان الزامی و برای حفظ سلامت جامعه است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی
در بازرسی‌های مشترک اصناف، پلیس اماکن و تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های مرتبط مورد توجه قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده هر گونه بی توجهی به مسائل بهداشتی، با واحدهای صنفی خاطی برخورد می‌شود.

استفاده از ماسک و دستکش و نیز رعایت فاصله بین فروشنده و خریدار از جمله نکات بهداشتی است که از ابتدای اجرای طرح‌ها برای مقابله با کرونا و قطع این زنجیره به اصناف تاکید شده است.

۲۶۶ واحد صنفی غیرضروری این استان به دلیل رعایت نکردن مصوبات ستاد مقابله با کرونا از ابتدای سال ۹۹ تا پایان اجرای گام اول طرح فاصله گذاری اجتماعی پلمب و در این مدت، سه هزار و ۸۰۰ واحد صنفی غیرضروری مشمول دریافت اخطار پلمب شد.