تعزیرات حکومتی سمنان آماده ورود به پرونده دلارهای ۴۲۰۰ تومانی است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان با اشاره به موضوع استفاده‌ برخی افراد از ارز ۴۲۰۰ تومانی و فروش کالاهای خود بر اساس نرخ غیر رسمی ارز گفت: به طور حتم اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان آماده است که به این موضوع ورود پیدا کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عیسی فاضلی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در دادگستری کل استان سمنان اظهار داشت: در این زمینه هنوز پرونده‌ای از سوی ضابطان به تعزیرات حکومتی استان سمنان ارسال نشده است.

وی افزود: در صورت ورود به این موضوع، لیست همه افراد -حقیقی یا حقوقی- که از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده‌اند را احصا می‌کنیم تا ببینیم این ارز را در جای خود استفاده کرده‌اند یا خیر؟

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌هایی که ضابط این اداره کل محسوب می‌شوند عنوان کرد: البته همکاری اداره کل بازرسی استان سمنان نیز می‌تواند کمک زیادی به تسریع و افزایش دقت این بررسی‌ها کند.

فاضلی با اشاره به پرتکرارترین پرونده‌های تخلف صنفی در استان سمنان، عدم درج قیمت محصولات، عدم ارائه فاکتور خرید، گران‌فروشی، عدم رعایت مقررات بهداشتی و نیز عدم رعایت مقررات نظام صنفی را از جمله این پرونده‌های پرتکرار عنوان کرد.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: بررسی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز از مهم‌ترین اولویت‌های اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان از اجرای طرح‌های ویژه گشت مشترک در حوزه تخلفات صنفی و تولیدی و خدماتی خبر داد و گفت: در سه‌ماهه نخست امسال ۱۷۶ گروه گشت مشترک با حضور همه دستگاه‌های مربوطه در استان سمنان برای بررسی تخلفات احتمالی واحد‌های صنفی، تولیدی و خدماتی اعزام شدند که ۳۳۱ مورد بازرسی از سوی این گشت‌ها انجام شد.