تغییر ساعت اداری در سمنان ۲ درصد مصرف برق را کاهش داد

اقتصاد ایران: سمنان – مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه تغییر ساعت اداری در استان دو درصد مصرف برق را کاهش داد، گفت: متوسط رشد مصرف برق در کشور ۹ درصد و در سمنان شش درصد است.
به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی زاده شامگاه شنبه در نشستی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به کاهش مصرف برق در طول اجرای طرح تغییر ساعات ادارات در این استان، تاکید کرد: متوسط رشد مصرف برق در کشور ۹ درصد و در استان سمنان شش درصد است اما نکته مهم اینجا است که این آمار در دنیا سه درصد محاسبه شده که ما همچنان با این میزان فاصله داریم.

وی با بیان اینکه در زمینه کاهش مصرف باید تلاش‌های بیشتری کرد، افزود: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و طرح‌های خوبی نیز در دست اجرا است که برای مثال می‌توان از طرح الزام دریافت برچسب انرژی در ادارات استان نام برد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان، گفت: طبق این طرح دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان می‌بایست نسبت به دریافت برچسب انرژی ساختمان‌های اداری برای برنامه‌ریزی به منظور بهینه سازی مصرف انرژی برق اقدام کنند.

موسوی زاده درباره ضرورت اجرای این طرح بیان داشت: برچسب انرژی یک کار پایدار، دائمی و غیرقابل بازگشت محسوب می‌شود و بنای بسیار مناسبی برای میزان مصرف انرژی ساختمان‌های اداری است که از این جهت می‌تواند مثمر ثمر باشد از سوی دیگر ساعت‌های ۱۱ تا ۱۵ زمان اوج مصرف برق است و توصیه ما به همه مصرف کنندگان برق استان این است که از وسایل پرمصرف در این ساعات استفاده نشود.