تلفات جاده‌ای استان سمنان نوروز امسال ۱۱ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی استان سمنان از کاهش ۱۱ درصدی تلفات جاده‌ای این استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس تا پایان روز چهارم فروردین ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سردار روح‌الامین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: با اقدامات انجام شده کاهش ۱۱ درصدی تعداد کشته شدگان سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان از آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس تا چهارم فروردین ۱۳۹۷ را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

وی با اشاره به آمار کشته شدگان در حوادث جاده‌ای استان سمنان از آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس تا پایان روز چهارم فروردین امسال عنوان کرد: از ابتدای امسال تا روز چهارم فروردین متأسفانه ۱۶ نفر از هموطنانمان در جاده‌های استان سمنان کشته شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان اضافه کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، حوادث جاده‌ای جان ۱۸ نفر از مسافران نوروزی را گرفته بود و این آمار باید بیشتر از این میزان کاهش یابد.

قاسمی اضافه کرد: نوروز امسال شاهد افزایش حجم ترددها از محورهای مواصلاتی استان سمنان نیز بودیم که کاهش تعداد تلفات جاده‌ای در این مدت نشان از رعایت بیشتر قوانین از سوی رانندگان دارد.

وی با بیان اینکه کشته شدن حتی یک نفر در جاده‌ها نیز زیاد است و زیان مادی و معنوی زیادی را برای کشور و خانواده‌های داغدار به همراه دارد تصریح کرد: علاوه بر آن معمولاً در تصادف‌های منجر به فوت شاهد مصدوم شدن تعداد دیگری از مسافران نیز هستیم که این مهم نیز زیانی دیگر محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه بیشتر سوانح رانندگی در این استان از نوع واژگونی بوده است به رانندگان عبوری از جاده‌های استان سمنان توصیه کرد که با رعایت قوانین و الزامات رانندگی از رقم خوردن لحظات تلخ برای خود و خانواده خود جلوگیری کنند.