توزیع نهال در هفته منابع طبیعی

همزمان با هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ۹۵ تعداد ۶۰۰ هزار اصله نهال رایگان در استان توزیع می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ بهزاد گلابیان رئیس اداره جنگل و جنگل‌ داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: گونه های نهال توزیعی سازگار با اقلیم آب و هوایی استان سمنان شامل کاج ، زبان گنجشک، سرو شیرازی، سرو خمره ای، سنجد ، اقاقیا، ابریشم مصری، سنجد، ، زیتون تلخ و سایر گونه های فضای سبز هستند.

بهزاد گلابیان هدف از توزیع نهال ها را افزایش فرهنگ درخت کاری بین مردم و افزایش سرانه فضای سبز شهری و خارج شهری که در مزارع به انواع بادشکن و سایه انداز استفاده می شود و همچنین ایجاد مشارکت بین مردم عنوان کرد.

وی با بیان این که سال گذشته ۸۰۰ هزار اصله نهال در استان توزیع شده بود، افزود : دلیل کاهش ۲۰۰ هزاراصله نهال در استان سمنان برای امسال کمبود اعتبار در این بخش است.

از ۹٫۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸٫۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳٫۶ درصد جنگل است.

آب و هوای این استان در تابستان گرم و در زمستان به نسبت سرد است و گونه ای نهال های توزیع شده در سمنان قابلیت کاشت در تمام مناطق با توجه به موقیعیت آب و هوایی این استان را دارند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان