رشد ۶۸ درصدی سفر گردشگران خارجی به سمنان

یک مقام مسئول با اشاره به موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در حوزه صنعت توریسم از رشد ۶۸ درصدی سفر گردشگران خارجی به سمنان خبر داد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان،حسین خواجه بیدختی در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان سمنان که در استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: استان سمنان با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، آماده پذیرایی شایسته از مسافران و گردشگران نوروزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: طرح نوروزی و موج سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه امسال آغاز می‌شود و تا ۱۸ فروردین ماه سال ۹۶ ادامه دارد.

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان سمنان با بیان اینکه، استان سمنان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است، تصریح کرد: ایجاد شادابی و نشاط در مردم و معرفی استان سمنان به عنوان مقصد گردشگری از جمله برنامه‌های مهم ستاد تسهیلات سفر استان سمنان است.

فرماندار سمنان نیز در این جلسه گفت: مرکز استان سمنان ظرفیت اقامت حداقل ۱۰ هزار نفر در هر شب را در ایام نوروز امسال دارد.

عباس دانایی از ظرفیت تمامی هتل‌ها، اقامتگاهها، کمپ‌ها، مدارس و زائرسراهای سمنان برای اقامت مسافران در ایام نوروز استفاده می‌شود.

وی گفت: بیش از ۱۵۰ اتاق در مجموعه هتل‌های شهرستان، ۳۶ سوئیت، ۱۰۰ واحد آموزشی با بیش از ۶۰۰ کلاس درس، ۱۰۰ تخت در امامزاده یحیی(ع) سمنان و … برای اقامت مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

دانایی با بیان اینکه نوروز سال گذشته ۴۰ هزار نفر در مرکز استان اقامت کردند، افزود: موقعیت‌های گردشگری خوبی در سمنان به وجود آمده و از سال آینده شاهد تحول ویژه در گردشگری مرکز استان خواهیم بود.

وی با اشاره به رشد ۶۸ درصدی گردشگران خارجی در ۱۱ ماهه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، گفت: افزایش تعداد گردشگران خارجی، زمینه‌ساز رشد اقتصادی استان است.

وی با بیان اینکه ورودی و خروجی سمنان برای اطلاع رسانی به مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، افزود: برگزاری جشنواره غذاهای محلی در پارک ۱۷ شهریور سمنان در چهارمین روز سال جدید، استقرار راهنمایان محلی در مناطق پربازدید، اجرای برنامه میدانی نوروزخوانی از دروازه ارگ تا مسجد امام سمنان و …. از جمله برنامه‌های استقبال از بهار در سمنان است.

فرماندار سمنان گفت: بازارچه صنایع دستی نیز در پارک ۱۷ شهریور سمنان برپا می شود.

سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر و زائر از مسیر جاده های استان سمنان عبور می‌کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان