ثبت قیمت کالا و خدمات بهره‌مندی از ارز رسمی در سامانه ۱۲۴ الزامی شد

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ثبت قیمت کالا و خدمات بهره‌مندی از ارز رسمی در سامانه ۱۲۴ الزامی شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی یحیایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه تغییرات نرخ ارزی یکی از مهم‌ترین رویکردهای اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان است.

وی با بیان اینکه حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده در اولویت بعدی قرار دارد تصریح کرد: در این راستا ثبت قیمت کالا و خدمات بهره‌مندی از ارز رسمی در سامانه ۱۲۴ الزامی شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه نظارت هدفمند و برخور جدی با متخلفان در این عرصه در دستور کار است افزود: در این راستا لازم است تولیدکنندگان، واردکنندگان و مراکز فروش و عرضه کالا باید خدمات و کالاهایی را که از ارز رسمی به نرخ هر دلار ۴۲۰۰ تومان بهره مهد می‌شوند نسبت به تعیین قیمت کالا و خدمات خود اقدام و آن را در سامانه ثبت کنند.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت عموم واحدها در این راستا خاطرنشان کرد: تمامی واحدها باید در سامانه این سازمان به نشانی www.cppo.ir قیمت کالاها و خدمات خود را ثبت کنند و تا مورد نظارت و بازرسی این نهاد قرار گیرد.

یحیایی با بیان اینکه نظارت به‌صورت دقیق بر عملکرد تمامی واحدهای انجام می‌شود اضافه کرد: درنهایت فهرستی از قیمت‌های مصوب در سامانه اینترنتی به نشانی www.124.ir از سوی این سازمان مورد تأیید و ثبت می‌شود.

وی ابراز داشت: عموم مردم می‌توانند برای بازرسی و نظارت بر واحدهای فروش با این سازمان مشارکت کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از درج قیمت و گران‌فروشی یا کم‌فروشی مراتب را به این نهاد گزارش دهند.