جشن نامگذاری سمنان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح روز سه شنبه گفت: این برنامه عصر چهارشنبه هفته جاری با حضور مسوولان فرهنگی و اجرایی و در کاراژ کلانتر سمنان برگزار خواهد شد.

سمنان به تازگی به همراه شهرهای میبد یزد، زنجان، سیرجان، لالجین، ملایر و کیش در زمره شبکه صنایع دستی و سنتی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر قرار گرفته است.

فلاح با اشاره به همکاری این اداره کل در برگزاری هفته فرهنگی سمنان گفت: در برگزاری هفته فرهنگی سمنان انجمن های نمایش و موسیقی استان سمنان نیز مشارکت و همکاری دارند.

هفته فرهنگی سمنان توسط شهرداری و شورای شهر سمنان از ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت همراه با ۲۱ عنوان برنامه در قالب گزیده‌ای از برنامه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی شهر برگزار می‌شود تا آغاز جریانی نوین برای استقرار این موضوع در طول سال باشد.

رونمایی از پوستر و تمبر ویژه هفته فرهنگی و برند «سمنان شهر باغ راه‌های ایرانی» و برگزاری شب شعر در اولین روز از هفته فرهنگی مصادف با سالروز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، از جمله برنامه های هفته فرهنگی سمنان است.

هفته فرهنگی سمنان با مشارکت شهرداری، سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان و سازمان‌های مردم نهاد شهر سمنان در حال برگزاری است.