هزار و ۹۲۵ فقره تسهیلات کارگشایی به مددجویان و اقشار مستمند استان برای رفع مشکلات درمانی، معیشتی و تحصیلی پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدعلی حاجی علیان معاون اداری مالی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به مددجویان و اقشار مستمند جامعه پرداخت شده است، گفت: چنین تسهیلاتی به صورت کاملا قرض الحسنه در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد تا آنان بتوانند بخشی از مشکلات خود را برطرف کنند.

حاجی علیان با بیان اینکه تسهیلات کارگشایی در اختیار یک هزار و ۹۲۵ نفر از مددجویان و اقشار مستمند جامعه قرار گرفته است، افزود: هدف از پرداخت چنین تسهیلاتی، رفع مشکلات درمانی، معیشتی، تعمیر مسکن، تحصیلی و تامین کمک هزینه جهیزیه نوعروسان نیازمند است.

وی با اشاره به رشد ۳۲ درصدی پرداخت تسهیلات کارگشایی نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، تصریح کرد : طی سال ۹۴، بیش از ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به یک هزار و ۷۲۱ نفر از مددجویان و اقشار مستمند جامعه پرداخت شده است.

معاون اداری مالی کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه تسهیلات کارگشایی در بسیاری مواقع به خانواده‌هایی که با مشکلات اضطراری دست به گریبان هستند پرداخت می‌شود، اظهار داشت : تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از فروپاشی آن همواره در راس برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد که با پرداخت تسهیلات کارگشایی درصدد هستیم در سریع‌ترین زمان ممکن مسائل خانواده‌های نیازمند را به حداقل برسانیم.

حاجی علیان با بیان اینکه طی سال گذشته، با پرداخت «وام محکومین»، ۱۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند، افزود : بیش از یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال وام محکومین به زندانیان نیازمندی که برای اولین بار دوران محکومیت خود را می‌گذراندند پرداخت شده است تا از این طریق بتوانیم کانون خانواده‌های آنان را گرما ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات‌ ضروری بر اساس نیاز مددجویان تا سقف ۵۰ میلیون ریال بدون هیچ گونه سود و یا کارمزدی به صورت قرض الحسنه به آن‌ها پرداخت می‌شود، تصریح کرد : خیران می‌توانند مبلغی وجه نقد به صورت ودیعه و امانت در نزد صندوق قرض الحسنه پرداخت کنند تا به این روش وام‌های ضروری به افراد نیازمند پرداخت و مشکلات آنان برطرف شود.

معاون اداری مالی کمیته امداد استان سمنان اظهار داشت : تسهیلات ضروری و کارگشایی نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات کاری و معیشتی خانواده های تحت حمایت دارد که این تسهیلات در قالب وام های درمانی، ودیعه مسکن، امور معیشتی، امور تحصیلی و تهیه جهیزیه به صورت قرض الحسنه و با اقساط بلند مدت به آن‌ها پرداخت می شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان