خداحافظی سمنانی‌ها با قبوض کاغذی برق از امروز

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در فاز اول، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی برای طرح ملی قبض سبز جهت حذف قبوض کاغذی در راستای تحقق دولت الکترونیک و حفظ محیط‌زیست انجام‌شده و در مرحله دوم برداشت اطلاعات شماره تلفن همراه مشترکان عملیاتی شده است.

سیدمحمد موسوی‌زاده افزود: پس از جمع‌آوری شماره تلفن همراه مشترکان و راستی آزمایی با شماره پرونده اشتراک‌های برق، پیامک تأییدیه برای مشترکین ارسال گردیده و از روز پنج‌شنبه هفدهم مردادماه سال ۹۸، صورت‌حساب‌ها به‌صورت پیامکی و الکترونیکی صادر خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان تصریح کرد: با اجرای طرح حذف قبوض کاغذی برق در استان، در حال حاضر برای ۳۶۰ هزار اشتراک برق عادی اعم از خانگی، تجاری، کشاورزی و صنعتی پیامک ارسال می‌شود.

موسوی‌زاده خاطرنشان کرد: در پیامک ارسالی به تلفن همراه مشترکان برق، اطلاعاتی شامل؛ بهای برق مصرفی، شناسه قبض، شناسه پرداخت، مهلت پرداخت، نام مشترک و در صورتی که بدهی قبلی داشته باشد اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: قابلیت رؤیت قبض برق مصرفی در وب‌سایت شرکت توزیع برق استان سمنان فراهم شده و هر مشترک می‌تواند با درج شناسه قبض، اطلاعات صورت‌حساب خود را مشاهده کند.

موسوی‌زاده افزود: در صورتی که مشترکی تاکنون موفق نشده اطلاعات تلفن همراه خود را ارائه دهد، باید کد دستوری# شناسه قبض *P* را به سرشماره۲۰۰۰۱۲۱۱۲۱ پیامک کرده و یا با تلفن خدمات مشترکان شهرستان مربوطه تماس گرفته و اطلاعات لازم را اعلام کند.