خروج سالانه ۱۰ درصد مددجویان از زیر چتر حمایتی کمیته امداد استان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ،با اشاره به خدمات این نهاد حمایتی در خصوص ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان گفت: سالانه ۱۰درصد مددجویان کمیته امداد با اشتغال به‌کار، ازدواج و… از چتر حمایتی کمیته امداد خارج و استقلال مالی پیدا می‌کنند.

سیدجواد رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان اظهار کرد: به‌طور متوسط سالانه یک‌هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام(ره)استان سمنان با کمک این نهاد، استقلال مالی پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه با خروج این افراد از چتر حمایتی کمیته امداد افراد و خانواده‌های دیگری جایگزین آنها شده است، افزود: تا کادامی که در جامعه با تولید فقر روبرو هستیم کمیته امداد براساس رسالت خود ناگزیر است که چتر حمایتی خود را بر سر نیازمندان بکشد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه تلاش کمیته امداد بر این است که زندگی مددجو متکی به مستمری ناچیزی که از سوی این نهاد داده می‌شد، باشد افزود: آن دسته از مددجویانی که از طریق طرح‌های کمیته امداد به یک حداقل‌های درآمدی می‌رسند که بتوانند امورات زندگی خود را بگذرانند کم‌کم از چرخه مددجویان خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۵۳۴ نفر در استان سمنان به خودکفایی رسیدند تصریح کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۹۴۳ طرح اشتغال مددجو در سطح استان در حال اجرا است.

رضوی از اشتغال ۷۳۰ مددجو از طریق کاریابی و تعامل با کارفرمایان در استان خبر داد و اضافه کرد: کمیته امداد به کارفرمایانی که زمینه جذب مددجویان را فراهم می‌کنند، خدمات و تسهیلاتی ارائه می‌دهد.

وی از ارائه آموزش‌های مهارت‌محور به عنوان راهکاری دیگر برای خودکفایی مددجویان نام برد و افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون سه هزار و ۲۶۳ نفر از مددجویان این نهاد در استان آموزش‌های مهارت شغلی را فراگرفتند تا اگر در بستری که کمیته امداد ایجاد کرده به اشتغال نرسیدند بتوانند در بسترهای دیگر برای ایجاد اشتغال تلاش کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به نقش مهم طرح‌های کمیته امداد استان در خودکفایی مددجویان گفت: کمیته امداد استان سمنان از ابتدای این طرح تاکنون ۱۲ هزار و ۵۲۵ طرح اشتغال‌زایی مددجویان را در سطح استان اجرایی کرده است.

وی استان سمنان را از موفق‌ترین استان‌ها در ایجاد اشتغال برای مددجویان برشمرد و گفت: کمیته امداد استان در پایدارسازی طرح‌های اشتغال مددجو حائز رتبه اول کشور شده است.

رضوی ادامه داد: طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد در استان عمدتا در بخش‌های کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی، صنفی، صنعتی و خدماتی بوده است.

وی از وجود ۸۷۱۶ مستمری‌بگیر در این استان خبر داد و گفت: این مستمری‌بگیران در مجموع ۱۳ هزار و ۹۹۴ نفر را تحت‌پوشش خود دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از حمایت این نهاد از بیش از ۴۰۰۰ هزار زن سرپرست خانوار خبر داد و افزود: بیش از ۸۳۰۰سالمند و بیمار نیز تحت‌پوشش کمیته امداد استان سمنان هستند.

وی از ارائه خدمات امدادی موردی به ۱۳ هزار و ۹۸۰ نفر خبر داد و گفت: این مددجویان که خدماتی موردی از ما دریافت می‌کنند، عمدتا سرپرست‌های خانوار هستند که در مجموع ۳۱ هزار و ۱۳۸ نفر جمعیت دارند.

رضوی با بیان اینکه مستمری اعطاء شده به مددجویان به تنهایی کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد، گفت: در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت مستمری ۸۷۰۰ مددجوی مستمری‌بگیر این استان هزینه شده است.

وی از ارائه خدمات درمانی به افراد نیازمند خبر داد و گفت: در مجموع در این ۱۱ ماه ۲۲میلیارد ریال بابت هزینه‌های درمان به ۷۱۳۵ مددجوی این استان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از اعطای وام کارگشایی به یک‌هزار و ۶۳۰ مددجوی این استان در ۱۱ ماه گذشته خبر داد و افزود: امسال بالغ بر ۴۰۴ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان این استان پرداخت شده است.

وی از خدمات‌دهی به جوانان نیازمند خبر داد و گفت: امسال ۳۳۸ دختر و پسر جوان از کمیته امداد معادل ۶۷۵ میلیون تومان هدیه ازدواج گرفتند.

رضوی از خدمات‌دهی به ۴۹۳۰خانوار که سرپرست آنها در زندان به سر می‌برد، خبر داد و افزود: ۳۷۹ میلیون تومان امسال به این خانواده‌ها کمک مالی شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰۱ دانشجوی استان تحت‌پوشش کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۴۱۷ میلیون تومان برای این دانشجویان نیازمند هزینه شده است. ضمن اینکه برای دو هزار و ۳۸۶ دانش‌آموز تحت‌پوشش نیز ۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان