درخشش دو جوان از استان سمنان در جشنواره ملی فیلم امید

به گزارش خبرنگار مهر، در این جشنواره که در بخش‌های مستند بخش معرفت، غیر حرفه ای و مردمی، آموزشی و تلویزیونی، کوتاه و داستانی و … برگزار شده بود، برگزیدگان هر بخش با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، هنرمندان و کارگردانان مطرح سینما و تلویزیون ایران تجلیل شدند.

در بخش مستند نخستین جشنواره ملی فیلم امید، دیپلم افتخار به همراه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی برای فیلم «زلزله خاموش» به امیر فخرآبادی و عباس ایمانیان از استان سمنان اختصاص یافت.

همچنین در این بخش، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریالی برای فیلم «به کجا می‌رویم» به رضا مجلسی از استان گیلان و تندیس بخش مستند، دیپلم افتخار و ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی به علیرضا دهقان برای فیلم «بی‌گدار» از یزد تعلق گرفت.

در بخش معرفت فیلم مستند این جشنواره نیز علیرضا سلمان پور برای فیلم «کوزمک» و رضا مجلسی برای فیلم «به کجا می‌رویم» به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.

در بخش غیرحرفه‌ای و مردمی، نیلوفر افراز از یزد برای فیلم «حال همه ما خوب است» و محمد زارع از آذربایجان شرقی برای فیلم «انسان یا نوعی هیولا» مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش آموزش و تلویزیونی نیز خاطره تیموری از استان گلستان با فیلم «انفجار معدن یورت»، احسان معصوم از قزوین با فیلم «نقش زندگی»، محمدرضا گل‌پور از تهران برای فیلم «رسم گلستان» مورد تجلیل قرار گرفتند و تندیس جشنواره و جایزه ۵۰ میلیون ریالی این بخش نیز به علی نیکوکار از یزد برای فیلم «موتور شماره یک» رسید.

در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی این جشنواره کریم امینی از تهران با فیلم «چلیپا» اول شد، جمیل عامل صادقی از خراسان رضوی با فیلم «جایی برای آرامش» دوم شد و محسن حائری زاده از یزد با فیلم «بیخ گوش» به مقام سوم دست یافت.

در بخش فیلمنامه این جشنواره نیز رقیه توکلی و فرشاد رضایی از یزد با فیلم «سالروز»، مهدی مرعشی با فیلم «قول» و سعید شهریار با فیلم «تلواسه» به ترتیب بهترین فیلم‌نامه‌نویسان این جشنواره شدند.

در این جشنواره همچنین از سعید پورصمیمی، فرهاد ورهرام و حین روشن‌بخش یزدی به عنوان سه هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این جشنواره چهره‌هایی همچون سیروس مقدم، شهرام اسدی، مسعود فروتن، مهتاب نصیرپور، بهرام عظیمی و ابوالحسن داودی نیز حضور داشتند.