۳۸ درصد مدارس استان سمنان تخریبی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به آخرین وضعیت مدارس تخریبی در این استان گفت: ۳۸ درصد از مدارس و فضاهای آموزشی استان سمنان تخریبی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، ابوالفضل دربانی ساعتی پیش در نخستین نشست شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز استان سمنان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان اظهار داشت: امروز تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در استان سمنان و کاهش آمار مدارس تخریبی در این استان نیازمند حضور و مشارکت بیش‌ازپیش خیران در امر مدرسه‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه امسال، دولت اعتبار خوبی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در استان سمنان با مشارکت خیران مدرسه‌ساز اختصاص داده است عنوان کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت به امر مدرسه‌سازی و جداسازی دانش آموزان از فضاهای آموزشی تخریبی، در سال ۹۶ اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با افزایش ۳۰۰ درصدی مواجه بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان افزود: این افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات نوسازی مدارس در بودجه امسال انگیزه ما را بیشتر کرد تا همگام با اعتبارات دولتی بحث مشارکت‌های مردمی را نیز در استان سمنان تقویت کنیم.

دربانی با بیان اینکه ۳۸ درصد از فضاهای آموزشی استان سمنان تخریبی است؛ به اهمیت سازمان‌دهی مناسب بانوان خیر مدرسه‌ساز در این استان حضور سازمان‌یافته‌تر آنان در عرصه مدرسه‌سازی اشاره و خاطرنشان کرد: بر این اساس شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز در استان سمنان شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه امروز نخستین نشست صمیمی و مشارکت بانوان در حال برگزاری است گفت: تشکیل این شورا برای این است تا اعلام کنیم که نقش بانوان در حل مشکلات و مسائل جامعه غیرقابل‌چشم‌پوشی است و می‌توان با حضور بانوان به اشاعه فرهنگ مدرسه‌سازی کمک کرده و آن را رونق داد.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، با تشکیل شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز این استان از ظرفیت بانوان در امر مدرسه‌سازی مانند سنوات قبل به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده‌تر استفاده می‌شود.