دومین روز بی‌بستری در استان سمنان

دکتر کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از یک روز بدون بستری دیگر در شهرستان‌های شش‌گانه تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: برای اولین بار در این چند ماه برای دومین روز متوالی است که بستری کرونایی در بیمارستان های دانشگاه نداشته ایم.

دکتر کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگاران ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری نشده است.

از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۰ هزار و ۳۷۳ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

از ۹ لغایت ۱۰ اردیبهشت ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هیچ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری نشده است و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون همان ۱۱ هزار و ۷۶۱ نفر رسیده است.

علاوه بر این در این مدت ۴۸ هزار و ۶۱۲ بیمار نیز در مناطق تحت پوشش این دانشگاه به صورت سرپایی شناسایی شدند.

خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۰ هزار و ۵۴۸نفر رسید.

قدس با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در کاهش مبتلایان و بستری‌ها، از عموم شهروندان در این استان خواست نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.