ذخایر کالاهای اساسی با وجود کرونا در استان سمنان تامین است

سید مهدی برهانی، مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم استان سمنان برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان به مقدار مورد نیاز تامین شده و درحال توزیع است.

وی با اشاره به اختصاص ۴۲۹ تُن برنج به منظور تنظیم بازار در قالب طرح ضیافت ماه رمضان، بیان کرد: این کالا در این طرح به میزان ۱۳۲ تن در شاهرود، ۱۲۲ تن در سمنان، ۵۵ تن در دامغان، ۴۷ تن در گرمسار، ۳۰ تن در مهدیشهر، ۲۵ تن در میامی و ۹ تن به هر یک از شهرستان‌های سرخه و آرادان تخصیص یافت.
۴۲۹ تُن شکر و ۴۲۹ تن روغن نباتی نیز برای تنظیم بازار و تامین کالای اساسی در قالب طرح ضیافت ماه مبارک رمضان به هشت شهرستان استان اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: ۲۱۵ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۲۹ تن گوشت قرمز منجمد و ۸۶۰ تن خرما از دیگر کالاهای اساسی محسوب می شود که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در بازار استان سمنان در حال عرضه است.

وی با اشاره به عرضه کالاهای اساسی تنظیم بازاری ماه پرفیض رمضان در فروشگاه‌های استان سمنان تصریح کرد: این فروشگاه‌ها با خرید این اقلام اقدام به عرضه کردند و علی‌رغم تمام مشکلات هم چون تحریم‌ که قبل از کرونا بر اقتصاد کشور حاکم بود، کالاهای اساسی مردم تامین است.

برهانی از مردم خواست تا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هنگام مراجعه به مراکز توزیع کالاها موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و مراکز توزیع نیز بر اساس پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

قیمت هر یک کیلوگرم برنج برای خرید مراکز عرضه ۷۲ هزار ریال و خرده فروشی ۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

قیمت خرید هر یک کیلوگرم شکر برای مراکز عرضه ۴۰ هزار و ۵۰۰ و برای خرده فروشی ۵۹ هزار ریال تصویب شده است.