رئیس علوم پزشکی سمنان: شرایط هنوز عادی نشده است

نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: همچنان که قبلاً هم پیش‌بینی می‌شد، در سال ۹۹ همچنان سیر افزایشی مراجعان به بیمارستان‌ها در ارتباط با ویروس کرونا وجود دارد.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، مواردی از جواب مثبت از آزمایشگاه دریافت کرده‌ایم که با این آمار، بیش از ۵۱۰ مورد بیمار مبتلا به کرونا در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا الآن شناسایی شده‌اند.

دانایی تصریح کرد: بیش از ۸۲ درصد از بیماران مبتلا به کرونا با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان سمنان مرخص شده‌اند و این نشان می‌دهد که بیماریابی مناسبی در مجموعه استان سمنان صورت می‌گیرد.

تلاش‌های خیلی خوبی توسط کادر درمان و بیمارستان‌ها در حال انجام است؛ تعدادی از بیماران بستری هستند و درمان آنها ادامه دارد.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم همچنان در خانه بمانند و جز در موارد لزوم، از منازل خود خارج نشوند؛ برخی برداشت عکس دارند و تصور می‌کنند شرایط عادی شده است که این‌طور نیست.
این بار باید با تأکید بیشتری گفت که باید با در خانه ماندن، بتوانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم.

دانایی بیان کرد: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا در ابتدای سال جاری، اصناف غیرضروری تعطیل و ورودی‌های شهرها کنترل شد و در داخل شهرها، سفرها به نحو قابل‌توجهی کاهش پیدا کرد و امروز هم همه چیز به رفتار ما بازمی‌گردد.

وی اضافه کرد: اینکه چقدر به تذکرات توجه داریم، در خانه می‌مانیم، میهمانی نمی‌رویم و… آینده ما را رقم می‌زند.

با همکاری شبکه‌های بهداشت و درمان و بسیج اتفاق خوبی در استان سمنان افتاد و جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تماس تلفنی یا از طریق سامانه سلامت ثبت اطلاعات شد و از اعضای خانواده‌ها خبردار شدیم و باز هم در حال پیگیری هستیم.

دانایی بیان کرد: افرادی که اعلام علامت ابتلا به کرونا کرده بودند، دوباره پیگیری شدند و تماس گرفته شده و امیدواریم با اقدامات غربالگری، بیماریابی و همراهی همه در استان، خبر شکست کرونا زودتر از بقیه استان‌ها به مردم نوید داده شود.