راه اندازی بازارچه های میوه و تره بار در همه شهرستان های سمنان تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری ایسنا،علیرضا شریفی‌نژاد،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: میادین‌ میوه و تره‌بار تا پایان امسال با هدف تعدیل قیمت اقلام غذایی در مراکز هشت شهرستان استان سمنان بهره‌برداری و راه‌اندازی شود.

علیرضا شریفی‌نژاد در نشست ویدئو کنفرانسی بررسی وضعیت استقرار میادین میوه و تره بار در مراکز شهرستان‌های استان سمنان در سالن کوثر استانداری افزود: هدف از اجرای این طرح تنظیم بازار است و هم استانی های محترم می توانند اقلام غذایی ضروری را با قیمت مناسب با عرضه مستقیم در این بازارها خریداری کنند.
وی خاطر نشان کرد: به دلیل نبود میادین عرضه مستقیم‌ کالا در استان سمنان شاهد تغییر قیمت روزانه اقلام غذایی هستیم و با اجرای طرح های کاربردی روند کاهش قیمت اقلام غذایی به طور حتم‌ سرعت خواهد گرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: زمین مناسب برای اجرای این طرح تامین شود و بعد از آن فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در این زمین ها به میدان‌ خواهند آمد

همچنین سلامتی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه راه‌اندازی میادین میوه و تره بار در مراکز شهرستان های استان سمنان از ماه ها قبل در دستور کار بوده گفت: راه اندازی میادین میوه و تره بار علاوه بر اجرای طرح های سرمایه‌گذاری، در کوتاه مدت به کاهش قیمت میوه و تره‌بار و دیگر اقلام غذایی در استان می انجامد.

وی با بیان اینکه راه اندازی میادین میوه و تره بار در مراکز شهرستان های استان سمنان مورد تاکید استاندار سمنان است افزود: باید در کمترین زمان ممکن روند اجرای این طرح تسهیل شود.

سلامتی با بیان اینکه جانمایی زمین برای اجرای این طرح از سوی شهرداری های استان در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: در اجرای این طرح سازمان جهاد کشاورزی، تعاونی روستایی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نقش پررنگ تری به نسبت دیگر دستگاه ها خواهند داشت.

افزایش بازارچه های سمنان به ۱۵ باب در آینده نزدیک

سیدعباس دانایی، فرماندار سمنان نیز از برنامه ریزی برای سه بازارچه جدید در مرکز استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۲ بازارچه عرضه‌ محصولات غذایی در شهر سمنان فعال است و علاوه بر آن راه اندازی سه بازارچه دیگر در دست ساخت قرار دارد.

وی با بیان اینکه بازارچه کومش در شهر سمنان در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد افزود: راه اندازی بازارچه های از این دست به تعدیل قیمت اقلام غذایی و همچنین رقابتی شدن بازار عرضه و تقاضا کمک شایانی می کند.

فرماندار سمنان از شهرداری سمنان و دیگر دستگاه های مسوول خواست: با تمام‌ توان برای راه اندازی میادین میوه و تره بار پای کار بیاید.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان