پلمب ۱۰واحد صنفی بی‌توجه به محدودیت‌های کرونایی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سید مهدی برهانی، مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: ۱۰ واحد صنفی متخلف در استان به دلیل رعایت نکردن محدودیت‌های کرونایی پلمب شدند.

برهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۰ واحد صنفی پلمب شده در زمینه‌های مختلف مانند پوشاک، موبایل فروشی، کافی‌نت و لوازم التحریر فعالیت داشتند.
وی ادامه داد: واحدهای صنفی پلمب شده به دلیل بی‌توجهی به محدودیت‌های کرونایی مربوط به شهرستان‌های سمنان و شاهرود است.
برهانی افزود: چهار هزار و ۳۲۱ بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان از آغاز محدودیت‌های کرونایی(یکم تا چهارم آذر) انجام شد.
وی اضافه کرد: از یکم تا چهارم آذر ۳۳۳ واحد صنفی در استان سمنان در زمینه رعایت محدودیت‌های کرونایی تذکر گرفتند.
برهانی اظهار داشت: براساس تصمیم‌گیری‌ها ستاد مقابله با کرونا، تمام واحدهای صنفی استان سمنان به جز مشاغل گروه یک در مناطق قرمز کرونایی تعطیل است و ضمانت اجرایی این مصوبه، پلمب ۱۵ روزه واحد متخلف است.
برهانی تصریح کرد: مشاغل گروه یک مربوط به عرضه مواد غذایی است و واحدهای صنفی مانند فست‌ فودها اگر عرضه غذا به صورت بیرون‌بر و اینترنتی باشد، محدودیت زمانی در فعالیت ندارند.
وی اضافه کرد: برای مشاغل گروه یک مربوط به عرضه مواد ضروری و غذایی، محدودیت زمانی اعمال نشده است.
وی بیان کرد: ۹۸ درصد واحدهای صنفی استان سمنان دستورالعمل‌های بهداشتی در مبارزه با کرونا را رعایت می‌کنند و پایبند به محدودیت‌ها کرونایی هستند.
برهانی خاطرنشان کرد: نظارت بر رعایت محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف به منظور مبارزه با شیوع کرونا با جدیت دنبال و با افراد خاطی نیز برابر قانون رفتار می‌شود.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان از واحدهای صنفی خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های‌کرونایی برای مبارزه با ویروس کرونا و تامین سلامت جامعه بیش از پیش همراهی کنند.
محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته در حال اجرا است.
بر اساس این محدودیت ها مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می شوند، ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت می کنند، تردد بین‌شهری با خودروهای پلاک غیربومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز مشمول جریمه می شود.
بیش از ۳۰ هزار و ۱۹۵ واحد صنفی دارای پروانه کسب در هشت شهرستان استان سمنان وجود دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان