راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهری در سمنان

سرپرست فناوری و اطلاعات شهرداری سمنان از افتتاح فاز اول مرکز کنترل ترافیک شهری سمنان تا دهه فجر امسال خبر داد.
صادق کاشیان در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه سمنان اظهار کرد: در همین راستا تا کنون ۲۵کیلومتر فیبرنوری در سطح شهر سمنان انجام شده است.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص هزینه‌ انجام شده در این پروژه خاطرنشان کرد: تاکنون اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برای اجرایی شدن این پروژه شهری انجام شده است.
سرپرست فناوری و اطلاعات شهرداری سمنان با بیان اینکه اخیرا این مرکز به‌صورت موقت و آزمایشی راه‌اندازی شده افزود: افتتاح رسمی فاز نخست بعد از تکمیل آن همزمان با جشن‌های چهل سالگی انقلاب در دهه مبارکه فجر انجام خواهد شد.
وی ایجاد این مراکز را امری ضروری خواند و گفت: همه مراکز استان‌ها از چنین مرکزی برخوردارند اما این پروژه در سمنان به دلیل برخی مشکلات اعتباری و نوسانات نرخ ارز به تاخیر افتاد.
کاشیان با بیان اینکه برخی شهرهای استان مثل شاهرود نیز چنین مرکزی را راه‌اندازی کردند ادامه داد: مرکز کنترل ترافیک شهری در واقع مرکز پایش شهر است و هم از بعد خدمات و هم از بعد ترافیکی می‌تواند به بهبود شرایط در مرکز استان کمک کند.
وی راه‌اندازی این مرکز را مهم خواند و اضافه کرد: راه‌اندازی این مرکز به بهبود و تسریع خدمات برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل آتش‌نشانی، دستگاه‌های امدادی و…نیز کمک شایانی می‌کند.