رنگ بندی جدید کرونایی شهرهای استان سمنان

طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های سمنان، دامغان، مهدیشهر و شاهرود در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش ایرنا، بر اساس رنگ‌بندی جدید سامانه ماسک وزارت بهداشت در شامگاه جمعه، شاهرود، سمنان و دامغان از وضعیت قرمز تیره (پرخطرتر) به وضعیت قرمز، سرخه از وضعیت قرمز تیره به نارنجی و مهدیشهر از وضعیت نارنجی به قرمز، تغییر رنگ دادند.

اکنون در استان سمنان شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، مهدیشهر و گرمسار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های سرخه، میامی و آرادان نارنجی کرونایی هستند.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی : طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۷۱ نفر دیگر از هموطنان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۱۰۵ هزار و ۲۸۷ نفر رسید.

از دیروز تا امروز (جمعه، ۵ شهریور ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۲۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۷۹۹ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و۸۶۹ هزار و ۴۱۴ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۴ میلیون ۸۴ هزار و ۹۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۷ هزار و ۸۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند، تا کنون ۲۸ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۱۶۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۱۷ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۴۸۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۷ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۹۱۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۵ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۴۰۱ دُز رسید.