روستای خیرآباد سمنان کتابخانه‌دار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در سمنان، حسین شاکری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در نشست انجمن خیّرین کتابخانه‌ساز این استان، گفت: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جذب کمک‌های خیرین جهت پیشبرد این هدف متعالی ایجاد شده است. در حال حاضر یک انجمن به صورت استانی و سه انجمن در شهرستان‌های مهدیشهر، سرخه و گرمسار مشغول فعالیت است. وی از پیگیری برای احداث کتابخانه در روستای خیرآباد خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری فرمانداری سمنان و شورای اسلامی این روستا، کتابخانه یادشده احداث و تجهیز شود.
حسن سعدالدین، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان هم در این نشست گفت: باید مشکلات کتابخانه‌ها در انجمن خیرین کتابخانه ساز مطرح شود تا برای رفع معضلات راهکارهایی ارائه شود.
علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس هیئت مدیره انجمن کتابخانه‌ساز استان سمنان نیز ضمن بیان اینکه فعالیت انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در جامعه بسیار مهم است، گفت: این انجمن وظیفه سنگینی بر عهده دارد؛ چراکه به‌راحتی نمی‌توان از کنار توسعه کتاب و کتابخوانی گذشت. وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ مطالعه نقش بسزایی دارد، خواستار تقویت منابع کتابخانه‌های مدارس استان سمنان شد.
در ادامه نیز حجت الاسلام جلیل طاهریان مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان سمنان نیز، با ارائه گزارشی از فعالیت این انجمن گفت: کمک خیرین در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار مهم است و ر جامعه امروز همه مردم باید آگاه باشند، افزایش آگاهی و دانش موجب پیشرفت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.